Sanna Siljeström

Tillbaka i rutinerna
Det har gått i ett hela veckan och jag har knappt hunnit mer än att äta, sova och jobba. Och på kvällarna efter jobbet har jag varit så pass slut att jag krockat kudden bara några minuter senare än Alex, trots viss överkonsumtion av koffeinberikade bubbeldrycker. xD 
 
Det har varit ganska tunga pass på jobbet. Vi har haft fullt upp med att bygga en ny utställning som öppnade på midsommardagen, så det var mycket spring och tunga lyft, vilket säkert är den största anledningen till tröttheten. Men nu så är den färdig, museet har öppnat för säsongen och vi är tillbaka i rutinerna igen!
 
Lite brödbak. Jag kör på med mitt LCHF race. Även om jag var väldigt nära att ge upp när jag klev på vågen häromdagen och den visade nästan 1,5kg PLUS på en vecka! Tills jag läste den här artikeln och fick nytt hopp. Efter ÅR av självsvält är det inte konstigt att kroppen tar ett tag på sig att känna sig trygg igen. Får nästan lite dåligt samvete...
Det är väldigt sällan jag delar med mig om saker från arbetsplatsen, men nån gång ska man väl göra reklam för jobbet också. ;) Vi har byggt en helt ny jubileumsutställning om Jöns Ljungberg och hans kollegor, och gjort om både i basutställningen, och byggt en helt ny utställning i vår tillfälliga utställningslokal.
Utställningen kommer att visas tom den 30 april 2019. Och en del av den kommer att förbli permanent i basutställningen.
Även i parken var vi ute och fixade lite maa den nya utställningen. Här är en liten sneak peek från parstugan från när vi fortfarande höll på och fixade i ordning.
Jag nämnde förra veckan att jag väntade på lite shopping. Och under veckan dök resten av paketen upp. Dels ett paket med massa kul från Yankee Candle. Och...
... ett paket från beautybay.com! Har velat testa beställa därifrån superlänge, och nu slog jag äntligen till! Gick superbra, inget krångel alls. :)
Har varit sugen på en ny vardagspalett då den jag använt nått år var slut. Var länge sugen på ABHs modern renaissance palette. Men blev förälskad i den här Nudie Patootie paletten från Laura Lee LA så jag spontanköpte den istället. Har använt den ett par ggr och tycker den är toppen! Superbra "nude" vardagspalett!
Tog två hastiga selfies i morse precis efter jag sminkat mig med ovannämnda palett. Men dom blev ganska intetsägande. xD Oh well, dom drygar ju ut ett annars mycket bildfattigt "veckan i bilder". Please ignore kråkboet på huvudet, extrafläsket och den uppenbart supersynliga tröttheten.
På tal om bildfattighet. Hade inte en endaste bild på Alex den här veckan förutom dom som jag delade med mig av i lördags från midsommarafton. Så jag bjuppar på den här telefonbilden från förr-förra veckan. Såhär snygg är man när man lekt i sandlådan på dagis. XD
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress