Sanna Siljeström

Om en olyckskorp med shoppingsug
Så var sista dagen på "semestern" här.
Och sista semesterveckan blev inte direkt mycket att hurra för. Jag inledde veckan med att ländryggen gav vika och jag gick runt med världens jobbigaste och ondaste värk där i två dagar. Kändes lite som när man hade värkar där under förlossningen, fast konstant och utan uppehåll... Skjut mig. 😩
 
Lagom till veckans urusla väder vände och det gick att vara ute så väckte Alex oss en morgon genom att kaskadkräkas upp en nyäten vällingflaska över hela sin säng..😱

Och igår avslutade jag veckan med att slå lilltån så jävla hårt i ett bord att jag trodde jag skulle spy rakt ut och idag har jag så ont att jag knappt kunde stå. 😑
Jag blev så less att jag satte på en podd och tog en lång promenad med Alex nu på morgonen för att gå bort smärtan, och det funkade faktiskt! Så det verkar inte vara en spricka eller brytning iaf. 👌
 
Världens slitnaste människa. Det positiva med att börja jobba är att man är så illa tvungen att rycka upp sig lite. 😉 
Jag har shoppat den här veckan.... Alldeles för mycket. Jag har fått hem ett paket från HM med två nya tröjor och nya BHar. Och ett packet från kicks med rakhyvlar och två torrschampon. Inget av det var spännande nog att hamna på bild. 😛
Sen fick jag mail om att Matsmart köpt upp LCCs lager med skönhetsprodukter och sålde för pangpriser. Jag klickade hem 2 hårinpackningar, 4 torrschampon, hårspray, hudlotion, hårolja, ansiktsserum och en nattmask för knappa 500-ingen! 
Jag har dessutom paket på väg från yankee candle och beautybay! Förhoppningsvis dyker dom upp under veckan. 😍
Johan kom hem med sporadisk present i veckan! 💖 2 pop! figurer! 😍 Jill och Lara! 💖 
Haha, I know! Igen med matbilder! 🤣 Sorry! Här är iaf fredagens middag. Egengjorda hamburgare. Min med hembakat LCHFbröd, offcårs. 😘 
Ja, visst ja, på tal om shopping.... Jag, eller vi, kan ha råkat shoppa hem en ny vagn också. 😅
Det blev en thule coaster xt, 2 sitsig cykelvagn! 
Fungerade SUPER att cykla med. Enligt Johan..... Jag, eeeeh... Jag kan inte cykla. 🙈 DON`T JUDGE! 
Den var superlätt att koppla lös från cykeln och använda som promenadvagn! Den rullade dessutom mycket bättre och skönare än våran brio smile. Och har massa bra förvaringsutrymme! Om jag ska beklaga mig över något skulle det vara att den är väldigt bökig att fälla ihop. Man måste loss med hjul och hej o hå. Så det är inte som brion som man väldigt lättsamt fäller ihop och lätt tar i och ur bilen. 
En nykräkt liten lillskit. Världens mest mystiska kastspya btw. Han fick lelle (välling) som vanligt i sängen på morgonen, somnade om och vaknade en timme senare och spydde upp bara den. Sen levde han rövare, åt på bra, och betedde sig precis som vanligt resten av dagen under karantänen. Så jag vet inte vad det var, magsjuka var det nog inte. 🤔
Vi fortsatte på förra veckans ommöblering i vardagsrummet. Den fina fondväggen som tidigare satt bakom TVn sitter ju lixom där den sitter. Den går inte att flytta på utan att jag måste beställa ny tapet och hej å hå. Ja, lite för mycket jobb helt enkelt. Och den såg lite konstig ut som den var nu när inte TVn står framför. Så...
... vi beställde lite hyllor och gjorde en blomvägg. Blommorna är provisoriska än så länge. Blir nog plastblommor så småning om. Om jag inte beställer med mina föräldrar, för här finns det då inte å hitta det jag söker. 😕
Men det blev helt okej. 🙂
Hittade ett litet set med gummisnoddar, ring, armband och hårborste med Vaiana-tema på konsum. Lycka! 😍
Testa att göra briepuffar till lördagsgodiset. Blev supergott. Recept hittar ni här. Jag använde dock ugnen istället och det gick jättebra. 175 grader. Är osäker på hur många minuter det blev, men typ 10-15 min. Dom är klara när dom har puffat upp sig och blivit gyllenbruna. Jag tyckte det blev mycket bättre om man tog bort den vita kanten!
Testade också att göra en chokladdessert. Helt sockerfri. Blev supermisslyckad. Men ganska god. Behåller receptet för mig själv tills jag lyckats utan att misslyckats. 😅
Lördagens fantastiska solnedgång. 💞
Och så avslutar vi veckans "Veckan i bilder" med lite kusinmys från igår när Linnéa och Emil kom och hälsade på 😍
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress