Sanna Siljeström

Bättre sent än aldrig; Photoshoot med moster pt.2
För typ hundra år sedan (läs=ca en månad sedan), när jag var nere i Strängnäs, fick jag sminka och fota min görsnygga moster. Just for the fun of it!  (Ni kan läsa mer om den dagen genom att klicka HÄR.)
 
Anyway, för att göra en lång story kort så lovade jag ju att lägga upp några av dom färdiga bilderna och produktlista, såatte... Här kommer dom! ;D
Vill bara påpeka att det är över en månad sedan jag sminkade, så det kan hända att jag glömt någon produkt. Men jag tror att jag fått med allt.
 
Och ja, nej, bilderna är lååångt ifrån samma kvalisort som porträttfoton jag brukar ta, och det beror helt enkelt på att jag använde min kompaktkamera istället för min DSLR. Det blir ALDRIG lika bra bilder med en kompaktkamera som med en systemkamera. Det blir ett helt annat djup i bilderna. Tyvärr. Och det är inget jag kan "fuska" fram i photoshop heller. :P
Men jag blev nöjd ändå! Jag hade väldigt låga förväntningar på fotona, och jag blev helt klart positivt överraskad! :D
 
 

FOTO: Modell - Cecilia Bäck | Smink, foto, redigering - jag | Canon G7X | Photoshop CS6

 
Face;
Max Factor All Day Flawless Foundation
IsaDora Wake Up Make Up Foundation  
Urban Decay Naked Skin Weightless Complete Coverage Concealer
 
TheBalm Mary lou manizer
TheBalm Bahama Mama bronzer
Milani Baked Blush - #Luminoso
 
 
Eyes;
Make up store microshadows -  #Beautifull morning, #Masai, #Smog, #deadly, #kakaw, #pollution, #Pink Frost, #White
The Balm Nude'Tude Eyeshadow Palette - #Stand-offish
(Ögonfransarna är en ögonfransförlängning. Och jag minns tyvärr inte vilken maskara vi använde på nedre fransraden.) 
 
Lips;
MAC #stripdown Lip Pencil
Gerard Cosmetics lipstick #1995
Urban Decay Naked Ultra Nourishing Lipgloss #Walk of shame
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress