Sanna Siljeström

Vi hade i alla fall tur med vädret?
Vabruari går precis så bra som det förväntas av vabruari. 😅
När jag skrev sist, i fredags, så hade vi precis avklarat första vabbdagen efter en hel natt med en magsjuk Alexander. 
På söndagen drog det igång igen, fast åt andra hållet... såattsäga. 💩😱🙈 
Och igår kväll, nästan exakt samtidigt, sjuknade jag och Johan in.... 😝 
 
Det är VÄLDIGT svårt att hålla den positiva tonen jag lovat i bloggen. 😅 Men vid det här laget kan jag nästan inte göra annat än att skratta åt eländet. 😂🙈 
 
Nåja, vi hann i alla fall att njuta lite av det fantastiska vädret. Och jag hann tvätta flera veckors uppkjutande av tvättning igår innan jag blev helt kass. Och jag var ledig idag, så jag behövde inte sjukskriva mig. Även om Alex omsjuknande tyvärr betyder att han inte är välkommen tillbaka på dagis förens på torsdag, så det blir en extra vabbdag. Men jag slipper ju karensdagen.
Så, jag menar, HELT åt helvete har det inte varit. 😉👌  

Alex mådde bättre igår efter tidigare dags bajskalas, så jag höll tummarna att blöjan skulle hålla tätt vid eventuella efterskalv och klädde på honom och gick runt och njöt av solen på tomten. 💖 
Både igår och idag har vädret varit obeskrivligt fantastiskt! Svinkallt på kvällar och nätter, men solen värmer på dagen som om det vore vår! 😍
Vi hann nog vara ute i i alla fall en halvtimme innan Lillemans energi tog slut och det skulle gås in. Inte mycket energi att spela med när man inte ätit på fyra dagar. 💔
På tal om energibrist. Här har ni en utslagen Sanna med noll timmar på sömnkontot. 😓 
I dag har det inte varit på tal om någon begränsad skärmtid för Lilleman. 😅 Jag och Johan har knappt orkat ta oss upp ur soffan. Än mindre underhålla en äntligen lite piggare Alexander 🙈
... så det blev MYCKET skärmtid. 🙈
På tal om skärmar. Fjällbrynt delade min senaste bild på Instagram, med mina Messmörspraliner. 
Lite creddigt ändå va? 😍 
Mindre kul, Utsikten från sjukstugan. Strålande sol, inte ett moln, minus 6 grader i skuggan, takdropp av värmen från solen. Alltså, TORTYR att inte kunna gå ut och njuta... 😭 Vi får hoppas att det blir lika fint i helgen och att alla är friska då. Men väderleksrapporter, alla universums krafter och Murphy är emot oss... Så jag hoppas inte för mycket. 😉
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress