Sanna Siljeström

Ett positivt inlägg!
Nu jävlar ska vi sammanfatta den här veckan så här långt så pass positivt jag kan. Inget mer gnäll i den här bloggen! 🙌😉
 
Först och främst; vädret! Fantastiskt! Så vackert! 😍Det har i och för sig varit så sjukt jävla kallt att barnen inte kunnat leka ute på hela veckan och bilen drar ca 7 liter soppa vid uppstart eftersom min motorvärmare havererat. Men herre gud så vackert det varit! 😍
 
Och på tal om bilen. Jag var tvungen att slänga mig iväg efter en sen middag för att köpa blöjor. Dagens 4e kallstart med bilen och tanklampan lyser åter igen trots två tankningar den här veckan. Halvkul när kontot ligger på många tusenlappar i minus. MEN det kunde ju helt klart varit värre! 
Typ som när jag kom tillbaka från affären och vänster framdäck fick för sig att gå i pension i farten och nästan slänga ner mig i ett dike. 😱 
Ja, just ja. Inget negativt den här veckan... Det POSITIVA i eländet: 1: Jag var bara några meter hemifrån när det small. 2: Jag körde INTE ner i diket utan lyckades parera. 3: När jag stod ute och halvbölade i 22 minusgrader och undrade vafan jag skulle ta mig till, lyfte jag på luren och ringde världens bästa kompis Hillhage. 💖 Knappt en timme senare satt det ett sprillans nytt däck på bilen. TACK och lov att jag har en så fantastisk vän som bara släpper allt och kommer direkt. Dessutom fick jag superbra pris på däcket. Så det blev inte SÅ många fler nollor minus på kontot. 🤗 
 
Efter att stått ute å bytt däck i vad som gick från 22 till 27 minusgrader under tiden vi va ute, vaknade jag dagen efter med förkylningskänningar. Tänk att jag fick va FRISK i säkert 2-3 veckor! 👏🏼👏🏼👏🏼🙌🏼💖 Sån lyx! Dessutom har jag inte haft tid att vara sjuk eller känna mig speciellt sjuk ändå, eftersom Alex inledde februari, eller Vabruari som det även kallas, med att bli magsjuk
 
Ja, och magsjuka är ju också ganska svårt att se från den positiva sidan tänker ni nu. Men NÄDÅ! 
Sist när Alex va magsjuk. Kanske typ ett år sen? Ge och ta några månader. Då Spydde han ner ALLT. Fanns inte en suck att fånga nån spya i någon form av behållare eller porslinstron då inte. Allt va nerspytt. Jag, Johan, katterna, Alex säng, resesängen, sänghimlen, samtliga mattor och hela badrummet var fullt med spya. 😱 Den här gången sa han inte bara till att han behövde kräkas, han kräktes samtliga gånger på toaletten. Inte ens tröjan han hade på sig fick en droppe spya på sig. Alltså HUR JÄVLA FANTASTISKT!? 😁👏
 
På väg till jobbet. Och ja, jag har världens torraste läppar. Inga snyggfilter, eller filter öht, på den här bloggen inte! Ni som surfar via dator får ju dessutom se större bilder i högre kvalisort nu när jag uppdaterat designen. ;) Så här visas ALLA skavanker upp. Någon som har nått tips mot torra läppar btw? Jag tycker fan jag testat ALLT vid det här laget. Men inget hjälper. Mina läppar självdör så fort det blir kallt. Och har gjort sen jag va typ 3 år. 😅
Som sagt, SÅ vackert. Tyvärr har jag inte hunnit fota så mycket eftersom jag jobbat varenda dag den här veckan. Och dessutom är ju kylan inte superbra för kamerabatteriet, så jag har inte vågat ta fram den mer än sekundvis per fototillfälle. 
Världens bästa Hillhage 😍🤗
Hjälpa pappa att diska är skitkul! Blir inte alls blött i hela lägenheten. 😅😉
Igår blev jag bortskämd av Johan som köpte hem Nick´s två nya glassorter! 😍 Båda fick godkänt, men PB & Salted Caramel var helt klart godast! Kan till och med vara den godaste Nick´s glassen hitills! 👌💖
Klockan 00:00 kom Alexander in till oss i natt och ville lägga sig i våran säng. 15 minuter senare drog kräkkalaset igång och höll på till ca halv 3 på morgonen då han somnade i mitt knä av ren utmattning. 💔😭 Sen drog det igång igen vid halv 7 på morgonen, så det blev inte mycket sömn för oss i natt.... 
Meeeen inte för det spelade nån roll! Efter ett par uppkastningar var Alex sitt vanliga glada och hyperaktiva jag igen. 😅 HUR orkar dom när dom är så sjuka?! Jag fattar inte! 🙈
Och avslutningsvis visar vi det som, enligt Alexander själv, botade hans magsjuka. Plåster på magen. Så självklart! Man sätter plåster där man har ont, och har man ont i magen ska det förståss sitta ett plåster på magen. Att jag inte tänkt på det! 😉
 
Nu ska jag gå och lägga mig och vila lite innan Alex vaknar. Han däckade framför TVn i soffan för en stund sen.
 
 
I helgen blir det jobb för min del! Jag fortsätter inläggets positiva anda med att ignorera hur hög risken är att jag är smittad. Jag menar, så himla awesome och fantastiskt bra den här veckan gått hitills så känns det som att risken att jag insjuknar är obefintlig. 
Eller hur? 
 
😘 
 
 
Sarah

Najs att han köpte hem glass :)

Svar: Ja, mycket uppskattat! <3
Sanna Siljeström

Trollkatt

Torra läppar --> kokosolja! I värsta fall sova med idominsalva på. Har funkat för mig iaf.

Svar: Åhå, tack för tipset! Ska prova det ikväll! Har ju kokosolja till typ allt annat. Att jag inte tänkt på att ha det på läpparna!
Sanna Siljeström

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress