Sanna Siljeström

Here we go again
Veckan slutade betydligt bättre än den började. Tröttheten, ångesten och depressionen från tidigare nämnda ketoflunsa släppte tillslut och i fredags var jag mitt vanliga hyffsat pigga jag igen. 😉
Det är himla märkligt ändå hur kroppen kan reagera på socker och kolhydrater när man gett fan i dom ett tag. 😖 
 
Men men, peeken i familjens fysiska hälsa var kortvarig. 😪 Lilleman började hosta och bli hes i går kväll, och under natten blev han snabbt sämre och varken han eller jag fick mycket till sömn. 😟 
Idag har han legat runt 39 grader i feber hela dagen och varit mest gnällig och ledsen. Fullt förståeligt. 💖😢
 
Ute på promenad i fredags. Temperaturen svängde igen och har legat kring nollan hela helgen.  😍
Alexander fick lite pengar att köpa en julkalender för av sin mormor och morfar. Han ville bara ha en " Soklaaad Pompte!". Så han fick den och så valde jag en kalender åt honom. Och för pengarna som blev kvar fick han en jättefin snöglob som spelar julmusik. 😍  
Vad är väl tvåårstrots utan lite matvägran? 🙈 Just nu är typ all mat utom färdigköpta pannkakor "itte haaaa!! Ägglit". Tydligen. Så jag testar alla knep. 😉 Så fredagens lunch bestod av bläckfiskar. Eller "Läskiia Spajders!", som Alex tyckte det såg ut som. (Hej svengelska!) Han åt en helt utan problem, sen kom han på sig och då blev dom äckliga. Mycket märkligt. 😑 
😍
Månen över skarvarna i lördags morse 😍
I lördags invigde vi min nya KitchenAid som jag fick i 30-års present. 😍
Det bidde en frozen cheesecake. LCHF-vänlig åffcårs. 😉
Den är SÅ sjukt god, har tipsat om den förut och nu tänker jag göra det igen; RECEPTET HITTAR NI HÄR.   
Hashtag Lördagsmys. 😉
Det är full trafik på sjön. Galna människor. 😖 Isen kan inte va speciellt tjock. 🙈
Igår for vi en sväng till Ljusnedal och hälsade på Alex farfar en snabbis, och sen hans faster och kusin.
💖
Linnéa ger sin morbror och Stina en makeover. 😂😍
Så jäkla sn(t?)ygga 😍😂
Alexander blev helt begeistrad av Linnéas dockskåp. I vanliga fall skulle han bara rivit ut allt ur huset och kastat det överallt. Men nu satt han och lekte såååå lugnt å fint. 😮 Vi blev helt chockade! Får nog ringa mor och far och kolla om mitt gamla dockskåp står kvar på vinden eller om det blivit råttmat.  
Och så avslutar vi helgens bilder med en bild från i morse.
Nu får vi se hur många dagar det tar innan dom stora i familjen ligger däckade. 😪
 
Önska oss lycka till! 😑
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress