Sanna Siljeström

30-års kalas
Det är en väldigt glad, bortskämd, trött och mätt tant som sitter framför datorskärmen idag. 🖤
De har varit fullt hus här hemma, från tidig förmiddag till sen kväll. 💕
 
Och för att göra en lång historia lite kortare, här kommer dagen i bilder;  
 
Födelsedagsbarnet i dagens ootd. Klart en måste klä upp sig iaf lite när man fyller tant. 😉 
Alexander hjälper till att pynta. 😍
Årets födelsedagstårta. En mycket enkel historia, eftersom jag hade noll ork och eller inspiration. Jag tycker det är SÅ kul att göra tårta och baka när andra fyller år. Min egen födelsedag, not so much.
Det blev iaf en variant på vanlig hederlig prinsesstårta. Vit sockerkaksbotten, marsankräm, jordgubbssylt och jordgubbar. Täckt med grädde och ett lock av marsipan.
Eftersom det är flera i gänget numera, inklusive jag själv, som käkar LCHF/keto, så slängde jag även ihop en LCHF-tårta. Receptet är från lesscarbs.se och ni kan hitta det genom att trycka HÄR.
Den fick med beröm godkänt, även av dom som vågade smaka som inte äter LCHF. 👌
Haha, när mamma plockat fram fika men man inte får smaka innan gästerna kommer. Då kommer tydligen sur-putet fram. 😂
När gästerna börjar komma men man ÄNDÅ måste vänta liiite lite till på att få tårta. 😂🙈
Vi fick testa fälla ut nya bordet för första gången. Och HOLY SHIT va stort det blev! Alla fick plats runt det utan problem. Så himla skönt!
När alla var så mätta att dom höll på att avlida var det dags för mig att öppna min present. Som, enligt tradition i vårt kompisgäng, slagits in på jävligaste sättet dom kunnat komma på. Den här gången med en jävla massa tejp, rep och... Hönsnät. 😑😆
Barnen var mycket konfunderade över paketet och gjorde sitt bästa för att hjälpa till att öppna. 😂💕
Efter mycket om och men fick jag tillslut upp paketet. Men Johan och Emil fick hjälpa till att dra upp innehållet i kartongen för jag lyckades inte själv. 🙈
Jag fick en alldeles egen kitchenAid!!!!!! Aaaaaaah! Jag blev såååååå glad! Började nästan böla.
Har velat ha en sedan jag var typ 15 år gammal! 💕
Hade faktiskt inte en aning om att jag skulle få en sån. Hade egentligen bara en gissning, men den var way off.😂
😍
Ett stort tack till alla er för presenten! 💕
Förutom den fick jag dessutom dom här fantastiska blommorna från mina svärföräldrar 💖
Och efter presentöppning var det, i vanlig ordning, fullt ös medvetslös på dom här två medans vi lite äldre satt och ojjade oss över matkoman efter allt fika. 😋
Två slagna Siljeströmmare som däckat i soffan efter dom sista gästerna gått hem.
Matkoma avlöstes av ytterligare en matkoma då kvällen avslutades på topp med magarna till bristningsgränsen fyllda med icke LCHF-vänliga pommmes och kebabskrovmål. 😂😉 Jag ska försöka komma i håg att det är självförvållat när jag vaknar med kolisbaksmälla i morgon. 🙈
 
 
 
NU ska jag gå och avlida i sängen.
Ett megasuperduper stort tack till alla för idag! 🙏💝
 
PUSS!
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress