Sanna Siljeström

Om löss, playdates och resten av stockholmsveckan
Och så var vecka nio, mera känd häruppe som "Stockholmsveckan", till ända. Den var lugn. På tok för lugn. Så lugn att jag blev stressad. :O 
 
Men tydligen är det inte bara hos oss, jag har hört liknande anekdoter från folk lite överallt. Backarna har tydligen varit ovanligt lugna, vissa av restaurangerna inte alls så fullproppade som det brukar vara... Och det märkligaste av allt är ju att det är precis lika många människor som det brukar vara som är här, kanske till och med fler? 
Sen vad dom gör om dagarna vette katten. Åker längdskidor och äter våfflor kanske? 
 
Nåja, vi har en sportlovsvecka kvar, och bara några veckor kvar till påskloven. Så jag har inte tappat hoppet om att det blir lite mer full rulle snart. ;D Det är ju SÅ kul att jobba när det är mycket att göra! 
 
 
Vi inleder veckans "veckan i bilder" med en bild från i början av veckan när jag och Alex trotsade kylan, som varit EXTREM den här veckan, och gick ut en sväng på gården. 15 minuter pallade vi att vara ute innan vi fick gå in. :O 
Alex testar sin nya duschmössa. xD <3 
Speaking of extremkylan. Varenda dag den här veckan har vi vaknat till det här. :P Bilen har varit allt annat än glad när den dragits igång för dagislämning på mornarna. Fullt förståeligt. Inte ens motorvärmaren hänger med när det är så här kallt. 
Tröttma personifierad.. :P Halvsovande strax efter klockan 20, oduschad med sminket påväg bort av sig själv. xD Såhär är livet som hårt arbetande småbarnsmamma utan snapchatfilter. Bakom mig är allt obäddat, inte dammsuget på flera dagar, disken inte diskad, barnet otvagat och tvätten otvättad. Men alla är älskade, glada, mätta, belåtna och har tak över hudvudet. Så jag är nöjd ändå. <3  
Hjälper mamma baka. :D 
Jag hade en jävla massa ägg och rosensocker som jag behövde använda. Så det bidde en sockerkaka med ros-smak (Ja, som blomman ros). :D Oväntat gott! 
Emil och Alex kusin Linnéa var förståss också över och lekte och smakade sockerkaka. :D Linnéa tyckte inte den var nån höjdare, men kakmonstret Alex däremot gav den tummen upp. 
Efter kakintag blev det full rulle och massa bus! :D 
Den här helgen fick vi för första gången vara med om en sk. "Avlusningshelg". Det går tydligen löss på dagis och för att få stopp på det fick alla tillsägelse att luskamma alla vuxna och barn hemma. Det var en upplevelse. Mitt hår är inte kul att luskamma. Alex lyckligtvis desto lättare. :D Vi hittade inga löss, även om jag blev nojjig för jag hittade en hel del skräp och mjäll som jag tyckte kunde vara potentiella lusägg. Men inget stämde överens med beskrivningen på 1177 . Så vi kom tillslut fram till att vi var lusfria. :) 
Vi blev bortskämda av Alex morfar igår som random bjöd oss på pizza och kebab! <3
Alex (och Evert) tyckte det var MYCKET gott! <3
Efter maten fick Alex testa klubba för första gången, som han fick av den snälla pizzabagaren som blev lite småkär i Alex. <3
Även i dag blev det playdate med med Linnéa och Emil. <3 Alex spelar med och dansar loss när Emil spelar gura.
Han är ju släkt med sin mamma. xD "Är man så är man. En jävla prinsessa"
På väg hem från kusinen i det fantastiska vädret. Och innan PK-eliten (Som antagligen redan är lagom irriterade över mängden socker jag matat barnet med i det här inlägget. ;) ) skriker sig hesa om att jag inte vet hur fan jag ska klä mitt barn när jag bor i norrland, vill jag tillägga att Linnéa och Alex bor grannar och solen värmde så det nära på var plusgrader ute. Barnet gick såhär i max 20 meter.
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress