Sanna Siljeström

Om skitsnack, stormar och bakelser
Och här sitter vi och pustar ut efter stormen "Cora"... Eller njaaa. ;D
Nog för att det blåste lite, men några 25-30 sekundmeter var det knappast att tala om kring vårt lägenhetskomplex i alla fall. Och jag har inte hört om några större fadäser från byarna runtomkring heller. Så vi klarade oss helt klart lindrigt den här gången. Lite blinkande lampor var väl det värsta vi fick stå ut med under dagen. Tack och lov.

Vi hade, just in case, förberett oss med extra batteriladdare till telefonerna, värmeljus och mat som kunde tillagas utan ugn och spis om det hade behövts. En del tycker tydligen sån "prepping" är onödigt och ooooh så löjligt och "domedagstänkande"...
*paus för att himla med ögonen så långt bak i huvvet att dom nästan fastnar* 
However om strömmen hade gått och den inte hade kommit tillbaka på ett dygn så hade jag inte stått där handfallen i en snorkall lägenhet med en unge jag inte kunnat mata.  
Just saying. ;)
 
Om resten av förra veckan då.
Den rullade på i en rasande fart. :) Jag hade flera dagar ledigt och dom spenderades förstås med männen i mitt liv. Och Alexander har gått igenom nån form av fas den här veckan och han har dagligen kommit med nya ord och uttryck! Det är som att någon tryckt på en knapp och orden bara forsar ut! Dessutom förstår han vad vi säger på en helt ny nivå och försöker själv förklara på ett nytt sätt. Det är såååå himla kul! 
Reaktionerna av frustrationen som blir när vi inte riktigt förstår vad han menar, och raseriutbrotten som följer, hade vi däremot kunnat leva utan. ;) 
 
 
I tisdags efter Alex sovit lunch så passade vi på att gå ut i det fantastiska vädret! :D Alex kusin Linnéa och Emil var också ute och njöt. Så det blev en lite oplanerad playdate i solnedgången. :) 
Asså kolla! O_O Det är så himla fint!
Kusinerna spanar på Tiger som var ute och lekte i snön.
Puss! <3
Ett stycke Giffel. :3
Amaryllisen, som jag fått av min mamma, står i full blom. <3
Alexanders allra första julpyssel som vi fick hem från dagis. Asså, mammahjärtat bara smälter. <3
Pizza! Klart pappa ska matas. xD
Visar upp min nya, fantastisk sköna, tröja som jag köpte på jobbet i fredags. Så snygg!
Finns att köpa på turistbyrån i funäs om nån blev sugen. ;)
I lördags var det finväder så vi  tog en liten promenad. :)
Funäsdalsberget
Vi passade på att testa byns senaste Cafétillskott, "Nya Jonssons Konditori & Bageri"
Fiket ligger i "Villans" gamla lokaler.
Dom hade ett fantastiskt utbud! Och supergott var det! :D
Alex fick välja fika själv. "Bullääää, bulläää!" joddlade han glatt till tjejen bakom kassan. xD
Klart han skulle smaka alla andras också. ;) Caféet rekommenderas starkt! :) Helt klart värt ett besök om ni är i området!
I lördags kväll blev det åter igen playdate för kusinerna. :) Det är så kul för dom leker mer och mer självständigt varje gång dom umgås. Nu kan dom gå in själva på Alex rum och sitta där och leka utan oss vuxna stundvis. :) Även om det oftast slutar i bråk förr snarare än senare. ;D  
<3
 
 
Ja, och det var alles jag hade att bjuda på från förra veckan. Den här veckan jobbar jag mån-sön, alltså 7 av 7 dagar. Suck och stön. Så räkna inte med en lika bildrik bildbomb nästa vecka. ;D
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress