Sanna Siljeström

Om nyår och andra arbetsdagar
God nytt år! Några dagar i efterskott. ;) Hoppas ni hade ett fantastiskt nyår!
Jag personligen fortsätter jobba som en galning och tid att sätta sig och arbeta med bildredigering och blogginlägg.... Ja. Det märker ni ju själva att jag har svårigheter med att hitta. :P
 
Idag tänkte jag bjuda på bland annat nyårsafton i bilder. Som, precis som julafton, firades två gånger. xD Det traditionsenliga partyt fick nämligen tidigareläggas en dag för att så många som möjligt skulle kunna ha möjlighet att vara med. Så vi körde nyårsparty lördagen den 30de istället. Funkade det med! ;)
 
Vi inleder bildbomben med en kärlekshyllning till allas vår älskade Hillhage. xD
Min kamera låg bortglömd på kalaset eftersom jag hade fullt upp med att... dricka saft. ;) Så jag lånade några bilder av min kusin Erik. Bland annat dom här två. På bilden till vänster är det full fart bland grillar och eldkorgar. Minus fantastiska 27 grader grillade vi i. Jag var inte ledsen att jag jobbade fram tills 17.30 och kom hem lagom tills det var dags att börja äta. ;D På bilden till höger Myser Alex med farbror Jason och farbror Hillhage.
Alexander var lika glad och oblyg som vanligt när vi har kalas och lägenheten full med folk. <3 Så himla skönt. Dessutom sover han som en stock igenom vad som helst! :O
Två till lånade bilder från Erik.
Dagen efter dagen före, alltså på självaste nyårsafton, så blev vi bortbjudna till familjen Larsson på middag. Alex passade på att inviga sin nya fina body som han fick av mormor och morfar i julklapp. :)
På väg bort till Larssons.
Väl där fick vi även träffa min bonuskusin Jenny och hennes tre barn (som då borde bli Alex bonus-sysslingar) Här hjälper Alicia Alex att öppna en julklapp som han fick av Ylva, Tage och Peter.
Innehållet i paketet. Ett superfint pussel! <3
<3
Efter middagen hos Larssons följde Erik och Sara med oss hem till oss för att spela brädspel i väntan på tolvslaget. :)
Och sen, åter igen, dagen efter dagen före. ;D Temperaturen hade äntligen blivit behaglig, så vi passade på att ta med Alex ut lite och skottade fram våra bilar som stått översnöade och bortglömda på parkeringen hela julen.
Alex var lika imponerad över att vara utomhus som vanligt.... T_T  
Lyckligtvis kom Emil och Linnéa ut och lekte lite. :)
Efter en stunds utomhuslek for vi allihopa till ICA för att handla mat. Linnéa och Alex fick utforska leksaksavdelningen. :)
Alex fick 500 kronor i nyårspresent av sin morfar till glass. :| När jag påpekade att 500 kronor blir en jävla massa glass så fick jag även instruktioner om att glassen skulle serveras med bilar.... xD  
Alex, som bara ätit isglass innan, blev MYCKET förtjust i mjukglass. Inte helt oväntat. xD
Och, enligt order, serverades glassen med bilar.
Morfar ligger btw gaaanska mycket på plus nu. xD
Surputet kom fram när glassen var uppäten. xD
xD Hahaha.
Lyckligtvis försvann surputet efter nån sekund när sockerkicken kickade in. xD
Och så avslutningsvis några bilder från Alex säng....
... som börjar bli en aaaaaningens trångbodd. xD 3 babblare, en nallebjörn, en apa, två snuttefiltar, 4 nappar, 1 kudde, 1 täcke och 1 vattenflaska MÅSTE befinna sig i sängen tillsammans med Alex om han ska sova... xD   
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress