Sanna Siljeström

Lördagen den 13 maj 2017 | Alfons dop
Trots kraftigt manfall på hemmaplan lyckades tack och lov åtminstone jag och mamma ta oss iväg till Kloster kyrka i Eskilstuna, där Alfons dopceremoni höll till.
 
Och som jag lovade i förra inlägget, så kommer här en bildbomb med bilder från dopet. :)
 

Till Sofie:
Bilderna är kraftigt reducerade i storlek för att visas på bloggen. Så det är ingen idé att spara dom här. Jag ska se till att du får alla bilder (Dvs dessa + typ 100 till ;D ) vid ett senare tillfälle.
Puss!
 
 
Min lillasyster Sofie och Alfons.
Jag och mamma
Lite prat med prästen innan dopet.
Billy, Alfons storebror, spanar på ljusen.   
Närbild på dopfunten
Ca 50 gäster närvarade på dopet
Våran sida av familjen. :)  (min) Mormor, morfar, systerson och mamma på bilden t.v. Och på den högra bilden kan ni se min moster med familj, samt min kusin Frida med familj.
Mormor och Billy
Liam, Alexanders syssling.
Intåg.
Min kusin Wilma bar korset.
Alfons mamma, pappa och faddrar. Faddrar blev Alfons pappas bror och Alfons mammas (och min) kusin.
Tydligen får man inte förtur som fadder trots att man är snäll och låter lillasyster bli fadder till mitt barn. *Host host* ;D
Handpåläggning
Wilma häller upp dopvattnet.  
Prästen välsignar vattnet.
Alfons tyckte INTE det var kul att doppas i vatten. xD
Han tyckte inte det var speciellt kul att hissas upp i luften heller. xD
Cissi sjöng "I en värld full av liv"
Nydopad och klar. ;D
Jag och lillasyster.
På väg till dopkaffe.
Den enda bilden jag lyckades få av Kloster Kyrka var den här suddiga bilden jag tog i bilen. Den var så ENORM att den inte fick plats på bild när vi väl var där.  
Presentbordet.
Doptårtorna hade Sofie och hennes svärmor gjort.
Mormor (min mormor, Alex och Alfons gammel mormor) myser med Alfons.
Liam t.v. Och Annie (min kusin) t.h.
Jag och mamma.
Alfons.
Och så avslutningsvis en bild på paketöppning när dom öppnar presenterna från mig, Alex och Johan. :) Som jag orutinerat glömde fota innan. Men dom fick typ EXAKT samma sak som Alexander fick av min svägerska m. familj när Alex döptes. Ett superfint trähjärta med namn och födelsedata och en napphållare med namn. :)  
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress