Sanna Siljeström

Sverige, vi har ett resultat...
Igår, tidigt i ottan så ringde jag upp hälsocentralen och frågade vad som hänt med mina provsvar.
Det visade sig att dom faktiskt hade skickat ut ett brev för två veckor (!) sedan... Som helt enkelt aldrig kom fram. (vi tackar postnord för den...)
Lyckligtvis hade den fantastiskt trevliga tjejen i luren en kopia av brevet i sin dator så hon kunde läsa det högt för mig.
And guess what?
Samtliga hudförändringar var godartade! Ingen hudcancer kunde hittas!
Så. Jävla. Skönt!
Så nu kan vi andas ut och gå vidare i livet.
 
Jag passar ÅTERIGEN på att påminna alla, speciellt er yngre läsare, att använda ordentligt solskydd! Jag pressade mååånga timmar i solen och i solarium när jag var i yngre tonåren och brände mig massor av gånger. Vilket resulterad i tonvis med leverfläckar och hudförändringar som jag kommer att vara tvungen att leva med och hålla stenkoll på i resten av mitt liv. It´s not worth it!
Bäst av allt är att hålla er i skuggan och använda brun utan sol. ( Den här från St. Tropez är AMAZING, och den här budgetvarianten från ACO är också superbra! )
 
.
På tal om Hälsocentralen, jag kan väl passa på att flika in att lilleman var in på en rutinkontroll igår. Och allt såg prima ut. Med undantag från att han bara hade gått upp 200g på två månader vilket resulterade i en störtdykning på viktkurvan.
Men BVC-tanten sa att det med största sannolikhet berodde på att han rör sig så himla mycket för att vara så liten iom att han redan börjat stå och gå (om än med stöd). xD Han är ju inte undernärd, äter massor och han är pigg och glad så vi behövde inte göra några drastiska åtgärder. :)
 
Och på tal om att han redan står och går, BVC-tanten var helt förundrad över hans utveckling och konstaterade att han, precis som jag trott, ligger ganska exakt 2 månader före i utvecklingen. Jävla unge å ha bråttom att växa upp! xD
Hon berättade också att bebisar som är så pass tidiga som Alex i utvecklingen oftast dröjer med att lära sig prata, så vi skulle inte bli oroliga om det tar ett tag innan hans första ord. :)
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress