Sanna Siljeström

Enligt sköterskans ordination
Jag var in i måndags på provtagning, och i onsdags ringde jag för att kolla vad provsvaren sa.
Sköterskan jag pratade med sa att dom hade tagit i stort sett ALLT som gick att testa, det var blodvärde, levervärde, järnvärde med mera, med mera. Och ALLT såg bra ut.
Suck och stön tänkte jag. Åter på ruta ett. Jag frågade om dom kollat vitaminbrist, varpå sköterskan sa att i Sverige får vi inte vitaminbrist. Det är nära på omöjligt om man äter en normal kost.
Jag berättade att jag åt ett reducerat kaloriintag och frågade om det kunde göra att jag fick vitaminbrist, vilket hon hade svårt att tro.
 
Däremot trodde hon att jag åt en aningens för lite kalorier för att täcka mitt energibehov idag (Jag åt strax under 1200kcal). Så hon räknade ut att för att behålla min nuvarande vikt skulle jag äta runt 1500 kcal, och eftersom jag fortfarande behöver gå ner en del i vikt så tyckte hon jag skulle testa att höja från 1200 till 1400 kcal. Dessutom fick jag strikta order om att gå ut och röra på mig varje dag, frisk luft gör ju också mycket mot tröttheten.
 
Så basically; "Ät mer och rör på fläsket". 
 
Och hur mycket det än tar emot att säga, för jag HATAR att röra på mig och äta mer. Så har det faktiskt fungerat. Jag har fortfarande dippar där jag blir sååååååå trött. Men jag känner mig faktiskt betydligt piggare och framförallt lite gladare.
Men jag har ju även nu sedan snart två veckor tillbaka ätit höga doser av både D- och B-vitamin. Så om det är dom, eller promenaderna, eller extra kalorierna, det vågar jag inte säga.
 
Från provtagningen i måndags. Jag var på HC 3 minuter efter öppning, fick plats nummer 5 och fick vänta i över en timme! Tror faktiskt att det hade gått nästan 1,5 när jag äntligen fick komma in. T_T  
Ute och går. I regnet. Klapp på axeln till mig.
Lilleman är inte helt missnöjd över att få komma ut på promenad varje dag. ;)
Laddade ner en app som säger till mig hur länge jag gått, hur långt jag gått och i vilken fart jag går. Tycker det blir roligare att röra på sig på det sättet. Har även upptäckt det här med "Poddar", dom är fantastiska att lyssna på när man knallar. Och sköterskan jag pratade med rekommenderade faktiskt att jag skulle lyssna på det när jag var ute och gick. Favoritpodden just nu, av dom jag hunnit lyssna på, är helt klart Wahlgren och Wistam! Ni MÅSTE lyssna på dom om ni inte gjort det!
(Länk till W&Ws podd)
 
 
Avslutningsvis vill jag passa på att tacka alla er snälla människor som hört av sig, pratar med mig på byn eller kommenterat på fejjan och bara visat massa kärlek, frågat hur jag mår och hur det gått med läkarbesök osv. Ni är guld värda <3 Massa kärlek till er!
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress