Sanna Siljeström

Om mammaledighet, en ny kusin och ögonblick från veckan som gått.
Måndag igen!
Och vi är redan i mitten av januari! O_O Och imorgon har jag bara två ynka veckor kvar på mammaledigheten innan det är dags att lämna över till Johan så han får vara pappaledig på heltid i två månader.
Det känns både kul, läskigt och jättejobbigt att börja jobba igen. Men det är inte mer än rättvist att Johan får några månader hemma han också. Och jag gissar att jag är mer än välbehövd på jobbet under sportlovsveckorna. ;)
Anyway, det är ju bara februari och mars, sen går jag tillbaka på mammaledighet igen på obestämd tid. :) Jag vet att jag åtminståne blir hemma fram tom den sista juli, men efter det är det lite osäkert. Det visar sig!
 
På tal om mammor, innan jag går vidare till veckans bilder måste jag ju berätta att i natt blev min lillasyster ÄNTLIGEN mamma igen! Och Alex fick därmed en tredje kusin och jag blev moster för andra gången! :D Den här gången blev det en liten Alfons! 3422 gr lätt och 48 cm kort. <3
Massa grattis till hela familjen! Och extra många cyberkramar sänder jag förstås till Billy, som kommer att bli världens bästa storebror! <3
 
#ThugLife
En av Alex bästa vänner, snabeldraken. ;D
En haka.
I måndags fick vi hembesök av en bibliotekarie från Sveg som kom för att informera om språkkunskap. Och inte vilken bibliotekarie som helst! Alex gudfar Larsson! :D
Förutom information fick vi tre jättefina böcker. Och det ser ut som att Alex kommer att bli en riktig bokslukare. ;D
Ni kan läsa mer om projektet bokstart genom att klicka HÄR!
Tog en promenad bort på jobbet i veckan och såg att fäbodjäntan fått sig ett "lyft". xD  
Ett av våra mest uppskattade köp! Alex vaknar nästan alltid upp och är helt knäpptyst, så en vanlig babymonitor hade varit värdelös! Jag är sååå tacksam att Johan bestämde att vi skulle ha videokamera istället. Den i kombination med andningslarmet gör att jag lugnt kan lämna honom i rummet utan att känna behovet av att kolla till honom hela tiden. :)
Harry tycker att Alex säng är FANTASTISK nu när den är helt stängd. xD <3
När Billy, Alex kusin, var en minibebis som just börjat med mat frågade jag Sofie varför hon alltid måste kladda ner barnet så förskräckligt varje gång hon matar. Hur svårt kunde det vara att träffa munnen liksom?
Well.
Now I know.
Johan sportar vårens hetaste modeaccessoar; Giffel i påse. 100% äkta päls. Testad på (med?) djur.
Vi hade ärvt några gamla glossar som Alex plötsligt blivit extra kär i. Så vi kunde inte låta bli att köpa fler.
Och dom blev SÅÅ uppskattade av lilleman! <3
Vi bygger han river! ;D Bästa leken. Och både stora och små barn är underhållna! xD 
Mammas gladfis! <3
Trångt i sängen. xD Haha.
Igår fick Alex testa att sitta i kundvagnen för första gången, och det gick superbra! :D
Alex var sååå nöjd över att äntligen komma upp och se! :D Och så kom alla fram och hälsade och det var ju också jättekul! :)
Min nya murgröna jag köpte i början av december var helt täckt med nät och miiiniminimini små djur (!!! O_O!!!) Efter lite googlande misstänkte jag att det var något som kallas typ spinnkvalster och hittade tips om såpavatten.  
Funkade svinbra! Tror jag. Det slutade krypa om den iaf. =/ Men nu börjar bladen lossna. Så. Jag kanske tog kål på den? T_T Nån som vet om det är värt att fortsätta kämpa? Kan ju tillägga att det är den enda levande växt jag äger så smittorisken är minimal.  xD
Köpte nya nappar eftersom Alex nästan får in hela sina favvisnappar i munnen. Vilket tydligen inte är bra. (Alex ratar btw nappar igen sedan tanden kom, men han "gnussar" med dom när han är trött. Ligger och småsuger och biter lite på dom) Köpte iaf nästa storlek... Döm min förvåning när det visade sig att dom var EXAKT lika stora som dom jag hade innan. (Dom som är vit och blå på fotot) Jag är hundra på att jag hade 0-3 månader, och dom nya var 0-6 månader.  :P Surt. För 6+ månaders i den här sorten verkar vara svår att hitta härhemma. Well, han kan ju förhoppningsvis ha dom nån vecka innan jag måste kasta dom pga kvävningsrisken. T_T
Alex har vuxit ur nästan allt i storlek 62, så den här veckan invigde vi nästa storlek! :D Och som vanligt när vi byter garderob köpte jag hem lite egna kläder i nya storleken. (Tack och lov för ärvda kläder, men man vill ju ha NÅGOT man själv valt ut :) 6 par bodys, 2 par byxor, en tröja och en lika mussepigg one piece som han fick i dopgåva av sin mormor och morfar. Den var så fin och det kändes för jobbigt att lägga undan den. Så när jag såg att den fanns även i nästa storlek kunde jag inte låta bli. ;D
Vi rensade även i ytterklädesförrådet, och letade upp lite nytt. :D HUR söt är inte I<3Cats mössan han ärvt av sin kusin Linnéa!? <3
Bullen poserar med en av många mössor som tunghjärtat fick rensas bort. <3
Och så avslutningsvis några bilder från igår kväll när vi var ute och åkte lite pulka. <3
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress