Sanna Siljeström

Ett lite tidigt "Veckan i bilder"
Hello! God morgon! Hureleeeget?
Här har vi precis käkat fulle och inväntar nu Alex förmiddagsvila så vi kan dra en sväng till sätern sen. :)
 
Jag satt och sorterade foton igår kväll och insåg att jag redan hade en alldeles för stor mängd veckobilder, eftersom jag helt glömde att dela med mig av förra helgens bilder i måndags. Så jag tänkte helt enkelt bjuda på veckans (Och förra helgens) bilder idag. :) 
 
 
Förra veckan fick vi en leverans med kläder från H&M till både mig och lilleman. :D Här står Alex och testar sin nya keps framför spegeln. xD
 
Det ramlade även ner lite duplo i lådan. ;D Webbhallen hade Lego och Duplo REA så vi kunde inte låta bli. :D
 
Förra lördagen tog vi en tur bort till sätern och hälsade på Alex farmor och farfar. :)
 
Dammen är fortfarande vääääldigt spännande. ;D
 
Även matbordet åt fåglarna var spännande den här gången, och lavskrikorna kom och åt typ hela tiden. :D
 
Om nom nom.
 
Lördag kväll var vääääldigt nära att sluta med besök på akuten. :O Alexander var ute och lekte på balkongen och innan Johan och jag ens han reagera på vad som hände så råkade Alex välta ett väldigt tungt glasbord över sig själv. RAKT i pannan fick han kanten.  :( Vi la på en ispåse direkt och tack och lov så gick det bra. Dagen efter syntes knappt ett blåmärke. O_O Trodde han skulle se helt blåslagen ut. Stackarn .<3
 
I söndags blev det, precis som jag nämnde i inlägget jag skrev då, ett besök på Storhagen i Ljusnedal.
 
I väntan på lunchen.
 
Jag tog en favorit i repris; bakad potatis med räkröra. :)
 
Alex fick en alldeles egen pannkaka med bär.
 
Meeeeen det var förstås min mat som var godast. xD ;D
 
Efter lunch gick vi ut och lekte lite bland alla leksaker. :)
 
Och klappade "niinerna" förstås! :D
 
När vi var på besök hos svärisarna i lördags så fick vi jag och Alex ett varsit par suuuupermysiga raggsockor av Alex farmors faster, Margit, som hon lämnat till dom när hon var där på besök tidigare. Tack snälla! Jag har bott i mina hela veckan. <3
 
Alex reaktion när han fick smaka "vuxen" yoghurt för första gången. xD
 
Fick superfina rosor av Johan. Han kom förbi när han hade rast och gav dom till mig. Bah sådär. Mitt i veckan. <3 :)
 
Alltså, hur söt är han inte i den här tröjan han fick av Sara och Larsson i födelsedagspresent!?
 
Ute på kvällsprommis häromdagen. <3 Vi släppte lös Alex och följde efter honom, han gick bort till Ylva och Tage för att leka med rutschkanan! Haha, visste inte ens att han hittade dit!  <3
 
På vägen tillbaka möttes vi upp av grannens katt Tiger. Som vid det här laget är mer omnämnd i den här bloggen än någon av våra egna katter. xD
 
Rallarrosorna står i full blom! Det är sååååååååååå-så-så fint! <3
 
Den här veckan tog jag tag i det här med vikten. Körde 5:2 den här veckan och tänker nog köra det i minst ett par veckor till! Känns skönt att komma igång efter massa slarv. Jag kommer att skriva ett eget inlägg om det lite senare. :)
 
Alex ville också smaka shake, så jag slängde ihop en fruktsmoothie. :) Säkert myyyycket godare än min shake. ;D
 
Blev så förvånad över antalet kommentarsmail jag fick i förrigår. Brukar vanligtvis få typ en kommentar i månaden på själva bloggen, eftersom folk föredrar att skriva på fejjan. Häromdagen plingade det till stup i kvarten kändes det som. :D Det visade sig att jag låg länkad på blogg.ses förstasida! Sååå kul! :D <3
 
När jag ändå är igång och skryter, så måste jag ju passa på att visa upp det här. För det hade jag glömt! För några veckor sedan blev bilden jag fotade till buzzkampanjen Proviva Röd Grape regrammad av Buzzador! :D Jättekul! Och i veckan blev jag meddelad att den bilden dessutom var en av dom bilder som vann fototävlingen till samma kampanj! :D
Jeeey!
Jag har dock ingen aning om vad jag vunnit. :O Jag blev ombedd att skicka mina kontaktuppgifter till en e-post. Vilket jag gjorde för en vecka sedan, men har fortfarande inte fått nån respons. :/ Såg att en annan av vinnarna inte heller fått svar än. Hoppas att dom ligger lite efter i mailhanteringen bara. :)
 
Longevity - en blogg om hälsa

Mysiga bilder och grattis till uppmärksamheten

Svar: Tack snälla! <3
Sanna Siljeström

NORRSKEN EMMA

så fina fotoN! =)

ha en fin lördag

Svar: Tack så mycket! <3
Sanna Siljeström

Trollkatt

Grattis 😄😄

Svar: Tack! <3
Sanna Siljeström

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress