Sanna Siljeström

Ögonblick från förra veckan
Det kändes inte rätt att slänga in en bildbomb från veckan som gått efter gårdagens inlägg. xD
Det gick liksom inte att, på ett smidigt sätt, gå från suppar och bajsexplosioner till "...och så ett veckan i bilder".
Så jag bjussar på bildbomben idag istället. :)
 
Sova middag i soffan.
Johan kom hem med 20-års utgåvan av nyaste TR i present till mig! <3
Snyggaste spelfodralet evör! Och som jag har längtat att nya TR ska komma ut! Microsoft köpte upp rättigheterna att ensamma få sälja spelet under ett x-antal månader. Så vi playstationägare fick fint vänta på vår tur. URLÖJLIGT.
En gladfis och en tröttmössa i väntan på svägerskan/faster/gudmor/Jennie och kusin Linnéa. Lägg märke till alla fantastiska fingeravtryck på min hemska spegelselfie. xD Alex är väldigt förtjust i bebisen som bor i spegeln och vill gärna klappas och pussas med den. Let´s just say att jag har gett upp alla former av spegelputsande i den här lägenheten.
Jennie tog med mig och Alex på en bebisträff på Fröjdvallen i Bruksvallarna, där några mammor bestämt sig för att samlas och umgås i väntan på att "kyrkis" ska dra igång. Tydligen har dom uppehåll med träffarna på obestämd tid eftersom att dom håller på att renovera det ställe dom brukar vara. Jag håller tummarna att det inte dröjer allt för länge, för Alex tyckte det var superkul att träffa andra bebisar så jag tror han skulle uppskatta kyrkis!  
Gosmos! Varje morgon startar vi dagen med att ligga och morna oss i sängen. <3 Sååå mysigt.
Jag svängde förbi min faster Ylva, aka "Tant Ylva". Och då fick vi en massa nytt som hon gjort! <3 Hon är sååå duktig! Och Alex blir så bortskämd. <3   
Vi var förstås tvungna att testa direkt! :D
I nya mössan och halsduken på väg till det omtalade BVC-besöket.
Det bästa med att sluta med amningen. ;D Jag kan äntligen börja inmundiga precis vilken skit jag vill utan att tänka efter en extra gång. Tänk att jag var tvungen att hålla mig ifrån mina blå monster ETT HELT ÅR. Det var nog det jobbigaste med hela graviditeten/amningen. ;D
Promenad i finvädret. Ingen snö som lagt sig än så läge, men det hänger verkligen i luften. Skulle inte bli förvånad om det kommer nästa vecka. ;D Jag har nämligen inte orkat sätta på vinterdäcken. (Läs=tvingat Johan att sätta på vinterdäcken)
Mer morgongos! <3 Nyvaken tröttfis efter en helnatt med ont och feber efter dom dumma sprutorna. När vi vaknade på morgonen var han jättepigg och glad och vi låg och busade länge. Men.... 
...bara någon timme senare blev han superledsen och febern gjorde sig påmind igen. Sen somnade han och sov större delen av dagen. Och dagen efter. <3 Stackars liten.
En till present från Johan som dök upp i veckan! :D Nya Harry Potterboken!! Jag är helt LYRISK att det kommer en fortsättning! Jag har läst halva än så länge och den är SÅ BRA!! Jag trodde det skulle vara drygt att läsa den i pjäsform, eftersom andra böcker jag läst i samma format varit väldigt svårlästa. Meeeen det var ju ganska dumt att ens i huvudet jämföra den här boken med pjäser skrivna av Willam Shakespeare på 1500-talet. ;) För dom är, om än bra, en bitch att ta sig igenom. Jag läste en midsommarnattsdröm två gånger, och fattade ändå aldrig vad jag läst när boken väl var slut.
Mys hemma hos farmor och farfar.
Flurdjur. ;D
Standard när man hälsar på hos svärföräldrarna. :3 Hopplöst för psyket när man bantar. ;D Lyckligtvis var det lördag så jag kunde svulla. :)
Sitta i matstolen och leka är jättespännande. Man kan verkligen inspektera leksakerna noooga. xD
Tänk. xD ALLT ska in i munnen nu. Eller, ja. Allt. UTOM nappar. ;D
Bada! Och stoppa saker i munnen. ;)
Och så avslutningsvis en nakenfis-krok på torkning! Vi vet inte hur, men han har lärt sig åla runt när vi lägger honom på golvet. Han brukar ligga med huvudet på den rosa filten, och kroppen på kiss-skyddet. Sen kollar man bort i fem sekunder och plötsligt ligger hela han i en kisspöl på kisskyddet. O_O Det händer aldrig när vi tittar på honom. Bara när man kollar bort. xD Mycket mystiskt.
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress