Sanna Siljeström

Om ett smärtsamt falsklarm
Natten mellan fredag och lördag fick jag uppleva riktiga värkar för första gången. Inga vanliga små förvärkar, utan riktiga värkar alá "Nu jävlar åker vi in till sjukhuset så dom får söva ner mig för det här gå fan inte!"- kind of värkar.
Dum (eller smart beroende på hur man ser det såhär i efterhand) som man är så sket jag i att ringa till förlossningen. Värkarna var ganska oregelbundna, mellan 2-5 minuter emellan, och jag har läst att det inte är helt ovanligt att många får värkar och tror att det är på g runt dom här veckorna. Så istället följde jag googles råd (ja, jag vände mig till dr Google) att ta en varm dusch. Så där stod jag i duschen och tog värkarna en efter en i säkert en timme. Runt klockan 2 slängde jag i mig två alvedon och klockan tre lyckades jag somna.
 
När jag vaknade igen strax efter kl 6 på lördagen var värkarna helt borta och det enda som var kvar var en ganska jobbig mensvärk i magen. Och i skrivande stund verkar bebis fortfarande vilja bo kvar där inne ett tag till. ;)
 
Men herre jävlar om det där var "förvärkar". Hur i helsefyr jävla svinont ska inte riktiga värkar göra?! 
Det går inte ens att förklara hur dom kändes, jag kunde varken prata eller knappt andas när dom nådde sin topp. Men så fort dom var slut kändes det precis som vanligt. Ingen smärta alls. Det jobbigaste var att det samtidigt blev världens tryck neråt och det kändes som att man skulle både pissa och skita på sig samtidigt. Som om det inte är nog jobbigt att koncentrera sig på smärtan, ska man behöva anstränga sig för att inte skita ner sig också?! x)
 
Anyway.. Det blev, som ni kanske förstår en ganska lugn helg efter det. Och det är först idag som jag känner mig som en människa igen. x)
Men några foton har jag tagit iallafall, så för att inlägget inte ska bli allt för tråkigt så bjussar jag på några bilder från helgen;
 
Jag och Ojsan idag. (v 34+4) Och näää, jag brukar inte ha så här mycket spackel när jag ligger i pyamas vanligtvis. Men jag tog fram kameran och sminksamligen och tog lite gravidfoton idag. :) Bjussar på bilderna imorgon.
ICA hade extrapris på färdigt pizzakit, så vi gjorde egen pizza i fredags. :)
I lördags så bakade jag vita chokladbollar. :) (receptet hittar du HÄR)
Strax efter jag bakat klart kom Jennie, Emil och Linnéa på besök med ännu mer gofika! :D Thank you lord! Snacka bra timing för jag behövde verkligen något annat att tänka på än den hemska natten som varit!
Det mest positiva i eländet var att värkarna triggade igång mitt boande! xD Så nu jävlar är allt vikt, sorterat, struket och tvättat inför Ojsans ankomst. Till och med skötväskan är packad. Och till veckan ska vi nog packa BB väskan så mycket som det går och skriva en lapp och sätta på den med allt vi behöver komma ihåg när det väl är dags. För när det väl är dags kan jag nu med säkerhet skriva att jag vet att jag INTE kommer att klara av att varken tänka på vad som ska ner i väskan eller faktiskt packa en väska. ;D   
På tal om nesting och göra färdigt inför Ojsans ankomst. Jag hade helt förträngt att visa upp det här som kom i brevlådan i början av veckan.
En gallerfilt till spjälsängen. :)
Och 3 par byxor och 3 par bodys. Lekmer hade dom till 75% rabatterat pris! :D  Vi hade inte så supermycket kläder i just storlek 50 så jag kunde inte låta bli. Köpte, vad jag trodde var, matchande dregglisar till. Men såg sen att dom var i GRÅ istället för blå. Så dom matchade inte så mycket som jag hade hoppats. T_T
Lyckligtvis kan han ha dregglisarna betydligt längre än bodysarna. ;)
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress