Sanna Siljeström

Om ytlighetsboxar och en bindgalen Sanna
Jag trodde aldrig att gå över tiden skulle vara så fruktansvärt psykiskt påfrestande!
Idag är det en hel vecka sedan Ojsans planerade ankomst, och väntan på att något ska hända håller på att göra mig helt knäpp!
Inte för att det är jobbigt, inte för att jag mår dåligt. Utan bara själva väntandet! Framförallt när jag har NOLL känningar eller tecken på att det är något på g. Inte ens en liten slempropp!  
 
Huffas. Jag vet inte vad som hände. På en natt gick jag från "Han kan få stanna därinne i två veckor till" till att på fullaste allvar överväga att dra ut ungen själv med en grilltång.
 
Haha, men elände å ångest åsido. Det känns ändå skönt att äntligen känna sig "redo". :)  
Och jag får försöka trösta mig med att vare sig han behagar att dyka upp själv, eller om vi måste tvinga ut honom, så kommer det med största sannolikhet vara en bebis här innan nästa vecka är slut. Och har jag stått ut så här länge, kan jag minsann stå ut en och en halv vecka till! ;)
 
En bildbomb på morgonens mage och en nyvaken nästan-nakenfis. Idag är vi i vecka 40+6, det vill säga 7 dagar över tiden. Och imorgon går vi in i vecka 42(!)
 
.
På tal om något helt annat; I veckan kom juni månads glossybox! :D
Då budgeten för att köpa ytligheten har dragits ner till nästan obefintlighet inför föräldraledigheten så känns det EXTRA kul när paketet dyker upp i brevlådan. :) Jag hade planer på att pausa min prenumeration för att spara några slantar, meeeen jag ångrade mig! Någonting måste man ju få unna sig! ;D
 
(Vill du också prenumerera på Glossybox? En prenumeration kostar 139:- i månaden och finns att beställa här!)
 
Månadens box, som för övrigt var görsnygg, frontades av en personlig favorit i sminkvärlden; Linda Hallberg!
Innehållet var dock en aningens... tråkigt. Inga dåliga grejer direkt, men jag hade väldigt höga förväntningar på en låda som var komponerad tillsammans med Linda!
En vattenfast maskara och en nattkräm. 2 bra-att-ha produkter. Har inte testat maskaran, men krämen kändes helt okej. Dock märkte jag att jag blev lite röd i ansiktet av den, så vi får se om den fungerar på min superkänsliga hud eller om rosacean blir aggressiv efter någon användning.
Ögonlocksprimer från Elisabeth Mott. :) Jag använder alltid primer innan ögonskugga, så det är en förbrukningsvara här hemma. Jag fick dessutom en extra av min svägerska då hennes ändå bara hade blivit liggande. One woman's trash is another woman's treasure! ;D
Ett snabbtorkande matt topplack från Glam of Sweden. :) Superkul att testa och jag har faktiskt varit på väg att köpa ett eget i hundra år. Tycker matta naglar är supersnyggt! Framförallt mörka lack. Även här fick jag en extra av svägerskan som tydligen iiinte tycker matta naglar är någon hitt. ;D
Testade den igår och nagellacket blev verkligen MATT. Och det torkade superfort! :D Dock var själva nagellacket jag använde ganska risigt, så resultatet blev ganska stripigt och fult. Ett glansigt topplack hade helt klart räddat just det här nagellacket, men ett matt lack framhävde "stripigheten". Men nu vet jag det till nästa gång! ;D
Sist men inte minst fick jag en vårdande läppstiftspenna. Första tanken när jag såg den var bara "NEJ, inte en till läpprodukt i en hemsk färg ingen kan bära"... För jag har tyvärr fått en hel del såna genom åren som jag prenumererat på glossybox. Men så testade jag den idag när jag fotade, och den var inte sååå hemsk på läpparna som det såg ut i förpackningen. Så den hamnar nog inte i soptunnan iallafall. ;)
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress