Sanna Siljeström

Midsommarafton
Midsommarafton kom och gick. Och, trots att jag var så bergsäker, så dök det inte upp någon Ojsan i natt heller. ;D Envisa unge. Men han har ju att brås på...
 
Årets midsommar spenderades i Ljusnedal. :) Dit vi for redan strax efter elva för att fika på Storhagen Gårdsbutik & Café som hade premiäröppning igår! Supermysigt ställe som ligger i gamla prästgården, där Johans mamma faktiskt hade café i många år.
Kul med något nytt, och jag håller alla tummar och tår att det går bra för dom! Jag och Johan (och förhoppningsvis Ojsan om han någonsin behagar att dyka upp...) kommer helt klart att åka dit fler gånger att fika! :)  
 
Det var en fantastisk dag! Alldeles lagom varmt, molnigt (thank you lord! -Hälsar den höggravida kvinnan), och trots hot om regn så kom det inte mer än några droppar.
Och självklart har jag ett gäng bilder att bjuda på:  
 
Midsommaraftons morgon bjöd på klarblå himmel och strålande sol! :)
Vi lyxade till det med våfflor till frukost! <3 Är det midsommarafton så är det! ;D
Vecka 40+1, BF+2 
Jag tog mig i kragen och både målade och fixade till mig för en gångs skull igår. Jag hade in i det sista planer på att gå i mina sunkiga mjukiskläder eftersom inget annat varken passar eller ser någorlunda bra ut på längre. Men jag hittade det här gamla cirkustältet den här gamla tunikan i mina gömmor. Och vips så åkte både plattång, lösfransar och sminksamlingen fram per automatik. ;D Jag må se ut som en övergödd flodhäst, men jag är åtminstone en övergödd flodhäst som försöker.
Utanför prästgården så fanns det både lamm, får och kaniner att kika på.
Dans kring stången. Det var MASSOR av folk i år! Kul! :D
Vi stötte även på Jennie, Emil och Linnéa
Kolbullar, korv och hamburgare fanns att köpa på området.
Vi köpte en varsin anka till årets ankrace. Ett race som, i korta drag, går ut på att man köper en anka med ett nummer. Sen släpper dom iväg alla sålda ankor (500 st i år tydligen!) i vattnet, och dom första tre som korsar mållinjen efter en färd i forsande vatten och utför massa minivattenfall vinner en summa pengar. Tror det var 5000:- till den som kom först.
Ankorna samlas in efter målgång.
Aaaand that´s it! :) Kvällen avslutades med en väldigt lugn hemmakväll. Jag var gaaanska slut (och svullen) efter att ha vaggat runt på bruksområdet i lite över 5 timmar.  
 
Ida H

Bara så du vet Sanna, så är du superfin och stark :3 Du har ju skapat en liten människa i din kropp. Så du är helt awesome. Och du är lika vacker som alltid..

Svar: Men tack så jättemycket fina du! <3 <3
Sanna Siljeström

Jennie

Huffas fötterna xD

Ja som sagt, det var en jätteskön dag. :) och kul med så mycket folk. :)

Tunikan är jättefin och fräsch, passade dig perfekt nu ju. :)

Svar: Haha, ja, det är groteskt hur dom bara kan svälla upp. Måste ha dom i konstant högläge sedan tre dagar tillbaka. Annars ser dom ut som ballonger direkt! x)
Tack så mycket! :D
Sanna Siljeström

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress