Sanna Siljeström

Status; dan före dan (före dan)
Idag; Är det dan före dopparedan för oss! Imorgon, exakt ett år efter vi berättade för min familj om graviditeten, ska vi fira Alex första jul. ❤️
 
"Dopparedan"; kommer att firas hemma hos Johans föräldrar. 😊 Och även om jag borde se mest fram emot att se Alex fira sin första jul så är det faktiskt maten jag är mest exalterad över. 😜😂 Det var nog en halvtraumatisk upplevelse i fjol när jag var på tjocken och inte fick äta nästan någonting på julbordet. 
 
Den riktiga dopparedan; kommer också att spenderas hos Alex farmor och farfar, där vi fått order av Farmor Grinde, som tyvärr Jobbar då, att äta upp all julmat som blir över. (Om det nu blir något över efter jag ätit klart 😜😂 )
 
Just nu; ligger lilleman och sover och jag ligger och halvkollar på TV och vattnar kossor på hayday. 
 
Ikväll; ska vi nog ta en promenad och slåss med alla julmatshandlare på ICA. Jag hade hoppats slippa det, men det råder akut brist på mat, ersättning och Cola. Och vi klarar oss väl utan mat och ersättning... Men inte utan Cola!!! 😱 
 
Alexander; har haft en jobbig morgon. Inget duger och han har mest gnällt och gråtit. Kollade utvecklingsappen, och jajamensan... Alex är i det femte stora utvecklingssteget. 😭😱 Hoppas att humöret bara sviktar ett dygn som vanligt vid utvecklingsstegen så vi slipper ha en grinolle på morgondagens julaftonsfirande. 😜
 
Efter det här inlägget publicerats; ska jag bädda sängen, diska och kanske dammsuga. Glamlife. 😜
 
Och så avslutningsvis; bjussar jag på den här fantastiska bilden jag tog på Alex häromdagen. 😂 Dom flesta av er har nog redan sett den eftersom jag delade den på fejjan, men den är värd att se två gånger. 
Jag vill dock påpeka att jag personligen, trots fotot, är emot allt som inte innebär en "vit jul". Alkohol hör inte hemma på familjehögtider där barn är närvarande. Punkt slut. 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress