Sanna Siljeström

Dopet i bilder pt1: dagarna före
Och med en random Bulle drar vi helt sonika igång första delen av tre med dopfoton. Eller, egentligen är just den här bildbomben helt fri från just dopfoton. Men jag tog ju en hel drös bilder under veckan fram till dopet!
Kakbak och bus med gosmosen! <3 Jag ser ut som att jag käkat blängsylta på andra bilden, men Alex ser så go ut att jag bjussar på den ändå. xD ;D
Matpaus från bakandet! Morötter. Supergott. Men ack så jävla kladdigt. xD
I onsdags kväll kom min mamma, pappa, mormor och morfar hela vägen från Strängnäs! <3 Bilden är tagen på torsdag morgon när vi äter mysfrukost tillsammans. <3
Mormor och morfar (Alex gammelmormor och gammelmorfar.)  
Torsdagen spenderades med att knata runt på byn, kolla i lite butiker och handla mat. :)
Dom andra tog bilen och gjorde en större tur runt byn och byarna runt om kring. Så jag och Alex tog en promenix hem i finvädret.
Mormor lagar mat och morfar busar med Alex. :3  
På tal om mat! Kolla presenten vi fick av pappa! (Alex morfar) Så himla snällt! <3
På tal om presenter från pappa/morfar. Han tyckte inte det räckte med star wars lego kalendern som Johan köpt till Alex, utan hade köpt 4 till kalendrar. Så vi hade några kalendrar att öppna den 1/12 xD
Efter en god middag blev det lite sällskapsspel.
Fredagen bjöd på ännu finare väder, så vi tog gondolen upp på funäsdalsberget.
Fika inne på toppstugan.
Gladfisen
Mamma och morfar t.v. Pappa t.h. :)
Den obligatoriska utsiktsbilen från toppen. Tagen av Johan. :)
På väg ner igen.
Sista bakningsförberedelserna inför dopet.
Nya slickepotten från Sara & Larsson fick självklart hjälpa till! ;D
På kvällen tog vi och käkade på Gamla Veras. Tyvärr en man kort, då pappa hastigt och lustigt åkte på magsjuka. :(
Johan och Jag klev upp tidigt på lördag morgon för att åka och dekorera Cafélokalen vi skulle vara på. Eftersom museet och caféet jag jobbar på är stängt för säsongen så lät världens bästa chef oss låna den! :D
En trött, glad och nydopad kille! Med nya gossedjuret Birger, som han fick av Sara & Larsson, och i ny mysdräkt han fick av sin mormor och morfar. <3 
Gos med gammelmormor <3
Och så avslutningsvis en bild på trötta familjen <3
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress