Sanna Siljeström

Om helgen och skitfyllda vardagsrutiner
Mamma  och pappa for hem tidigt i söndags morse, så nu är vi tillbaka i rutinerna igen. Vilka just nu mest består av att torka spyor, blöjbyten, tvätta, sytta bebis, vara vaken större delen av nätterna (läs=dygnet) och fascineras av volymen bajs som kommer ut ur någon så liten. 😉😂 Det är tur gossebarnet är så jävla söt. 😂😍💕
 
.
Vi har haft en fullspäckad helg. Fredagen bjöd på strålande väder, så vi for upp med mor och far på Funäsdalsberget och fikade. Efter det blev det sporadisk släktträff med pappas kusiner och en av mina sysslingar. För att sedan avsluta kvällen med att grilla.

På lördagen, sista dagen mamma och pappa var här, tog vi en liten tur till bybua i Tänndalen för att handla godis till deras hemfärd. Sedan blev det några småstopp innan vi for hem igen för att bara äta gott och mysa. 💖
 
Och sen på söndagen for vi till svärföräldrarna för att säga grattis igen till Alex farfar som fyllde år. 💖
 
Kameran har tyvärr en tendens att ligga bortglömd i väskan när man är ute och far och försöker hålla koll på Alex och alla hans signaler. Så jag har tyvärr inga foton från när vi firade svärfar. Men jag har i alla fall några kort från helgen att bjuda på;
 
Fredagens destination; toppstugan på Funäsdalsberget! :)
Johan, mamma  och pappa i kön till gondolen. :)
Utsikten på väg upp.
En ömsom rädd ömsom fascinerad mamma. x)
Jag och Alex uppe på toppen. <3
Toppstugan
Den fantastiska utsikten från balkongen på toppstugan <3
Fika ute i solen.
Toppstugans våfflor är såååå goda! <3 Jag tog en med passionsfrukt, vaniljglass och grädde. :D
Funäsdalen.
Bada med mormor är jättemysigt! :D Andra gången vi testar det här med att bada, och den här gången var det betydligt mer uppskattat. Man såg verkligen hur Alex njöt mellan varven. <3
Nakenfis! <3
Jeanette

Han är så bedårande söt!! =)

Btw sjuk lika din mamma och Sofie är!!

Svar: Ja han är ju det 💖 😍 😍 💕
Haha, ja det tycker jag också. Sofie är mest lik mamma och jag är mest lik pappa. Och alla tycker jag och Sofie är jättelika. 😊Utom vi själva förstås. 😉😉
Sanna Siljeström

Cecilia

Men så söt han är <3

Svar: Ja, jag förstår inte hur det gått till. 😂😍😍😍💖
Sanna Siljeström

Jennie

Vad roligt att dina nära kom upp så snabbt efter Alex föddes och hälsade på er. :) Ja visst går dagarna liksom på repeat? 😜 Linnéa och jag kommer och hälsar på nån dag och byter nån skitblöja åt er. 😘

Svar: Haha, dom var på väg upp redan när jag låg på BB. 😂 Fick säga tilll dom att vänta två veckor. 😉Ja dom gör ju det, i en rasande fart. Helt sjukt att han redan är en hel månad gammal på lördag. 😱
Ja va kul! Nu har han inte bajsat på två dagar så han sparar sig nog till dig. 😂😂😉
Sanna Siljeström

Jennie

Mysigt 😜

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress