Sanna Siljeström

Veckan i bilder
WOHO! Veckan i bilder, på en faktisk söndag! Herre min je, kors i taket osv osv! ;D
För det är väl söndag? O_o
 
Höst = De fantastiska solnedgångarnas återkomst! <3 Räkna med många solnedgångsbilder framöver. ;D
Giffels uppsyn varje gång jag ska bädda sängen på morgonen. <3 Och nej, jag har inte samvete nog att schasa bort honom därifrån. x3
Harry flurboll <3
Ansiktsmask och en heldag i soffan på en av veckans lediga dagar. Allt i ett tappert försök att lugna stessen..
Giffel poserar. x)
Eftersom jag har många yngre läsare vill jag passa på att uppmana ALLA att gå på cellprovtagning när ni blir kallade. Ja, å samma gäller förstås er äldre läsare!
INGEN tycker det är kul. Men det kan vara livsavgörande! <3 Och även om du är vaccinerad är det ingen garanti att du inte har blivit smittad!  
Det här är min tredje gång och jag lovar att det känns ingenting. Och det tar knappt två minuter!
Eftersom folk inte trodde mig när jag sa att jag redan får skrapa rutorna så bjussar jag här på bildbevis. ;D
Årets kanske sista balkonghäng innan det blir för kallt.
Johan "bakar". ;D Men gott blev det! Dom här mixarna är faktiskt riktigt goda! :D Jag skulle vilja testa macaron varianten, men jag hittar den inte här uppe. =(
Jennie

jag var och tog cellprov i torsdags. Visst, att ligga och bräsa med benen i vädret för en "okänd" människa som ska granska en där nere är nog aldrig nåt jag kommer vara speciellt avslappnad inför 😝 men det känns ju, som du säger, ingenting! Men jag har däremot hört flera som sagt att "det gör så jävla ont" och jag fattar inte det? Jag är liksom 36 år och inte en enda cellprovskontroll har jag känt ett enda dugg av. Kanske är så att nån barnmorska råkat nypa till med nåt av instrumenten de för in då, men aldrig att det gör "så jävla ont" heller.

Du är så söt utan smink 😻 hoppas du kan varva ner snart. ❤️

Svar: Jag har varit dit en gång och det gjorde lite ont, men det var en kombination av att jag spände mig för mycket, att jag nyligen haft ägglossning och att p-pillerna gjort mig extra känslig. Men mest berodde det nog på att jag var så hima spänd. Men det var snarare så att det "nöp till" än att det gjorde ont. :P Vill slå folk i huvudet som går runt och säger att det är nära på smärtsamt. För det var på grund av just en sån historia jag var så himla spänd! Däremot blödde jag MASSOR den här gången. Det tog 2 dagar innan det slutade. :O Men hon varnade mig innan och sa att det berodde på att jag nyligen slutat med mina p-piller, så jag var beredd. ;) Annars hade jag nog undrat.


Men tack! <3 :3
Sanna Siljeström

Jessica Lindström, egen företagare.

Ja, det är faktiskt riktigt viktigt att gå på dom proverna.. Själv vet jag inte hur mååånga gånger jag vart iväg på vanlig provtagning och uppföljning.. Typ 2 gånger per år..


Svar: Ja, det är ju så viktigt! Och för mig är det så självklart! Men jag har pratat med flera som tycker att det inte är nån big deal om man hoppar över nån gång, eller har blivit så uppskrämda av skräckhistorier om hur "ont" det gör att dom helt enkelt inte vågat sig dit. =/ Vilket är himla synd! Och barnmorskan berömde mig för att jag kom, för tydligen är det MÅNGA som inte går.
Sanna Siljeström

Jennie

Så jävla onödigt. Haha ja, pratade med en för ett tag sen som frågade mig om det verkligen gjorde ondare att föda barn än att ta cellprov 😳😳😳 jag har aldrig blött efter cellprov (heter det blött??? Blödit? Hjärnsläpp) inte nu heller även fast mina slemhinnor och allt tydlihen fortfarande är sköra som på en i klimakteriet efter förlossningen.

Svar: Men vaaaaaa??? Undrar vad hon råkat ut för. xD Haha, hon kanske inte ville betala 150 kr och gjorde det svart i baksätet på en gammal volvo där dom använde spadar istället för vanliga instrument? Man kan ju fundera.
Öööhm, hahaha! Jag var tvungen att googla böjningar på "blöda". Och jag vet faktiskt inte. Jag säger nog "blött" men det kanske är dialektalt.
Jag frågade varför och hon sa att det bildas som en extra slemhinna över livmoderhalstappen när man äter p-piller. Och den kan göra att man blir extra känslig just där. Det var inget farligt och på en del människor förvinner det efter man slutat äta p-piller, andra har kvar den resten av livet.
Sanna Siljeström

Jessica Lindström, egen företagare.

Jaså? Ja, det kan jag nästan tänka mig.. Jag tycker inte heller det är så himla roligt, men vad gör man? Det är ju bara gå dit.. Så farligt är det faktiskt inte när man väl har gjort et ;)

Svar: Jamen precis!
Sanna Siljeström

Jennie

Hahaha mest troligt xD
Jaha, okej där ser man :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress