Sanna Siljeström

V 6 (5+6) | 3xGRAVIDITETSTEST
 20151029   (Publicerat 20160119)

Första dagen hemma i Funäs efter Strängnäsbesöket.

Jag hade ett gammalt Gravtest liggandes i en låda från en tidigare ”pregnancy scare”, så så fort Johan åkt iväg till jobbet klockan 05.30 på morgonen tog jag och gjorde testet.

Testet visade ”GRAVID 3+ VECKOR”

Sannas reaktion; ”Yeah right...” Sen kastade jag testet och gick och la mig och sov igen i några timmar.
När jag väl vaknade igen tog jag ändå och for iväg till apoteket och köpte två nya tester av olika märken.
Åkte hem, testade...

Bägge blev positiva inom loppet av några sekunder. Jag var inte bara gravid, jag var tydligen jätte gravid.

.
Sen minns jag i ärlighetens namn inte mycket av den dagen. Jag var arg, ledsen, besviken, rädd. Allt på en gång.

När Johan kom hem visade jag alla tester. Även här är det lite luddigt. Jag minns att han först sken upp och sa ”Är det sant!? Är det på riktigt!?” för att bara sekunder senare säga att han absolut inte är redo. Jag höll med och vi bestämde oss för att låta det smälta in och sen diskutera det igen på söndag och bestämma hur vi skulle göra, för att sedan kontakta en barnmorska på måndag.

 

Just där och då, var jag 100% övertygad att vi skulle välja abort.

 

Magen i v.5+6 (v.6)
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress