Sanna Siljeström

Halloween look - Sugar skull (+Video!)
Ja, åh här går jag hemma och har semester och Johan är iväg på jobbet tills sent på kvällarna. Självklart passar jag på att leka med sminket! ;D
 
Den här gången var jag i halloweenstämning och ville testa göra en sk. "Sugar skull". =)
För att vara ett första försök och det faktum att jag hittade på designen medans jag höll på blev jag ganska nöjd! 
Det jag hade mest problem med var limstiftet. =( Jag var nog lite väl snabb att klägga på foundation innan det torkat, så ögonbrynen syns fortfarande lite för tydligt. Nåväl, nu har jag lärt mig! Nästa gång ska jag nog satsa på många tunna lager som får torka ordentligt. ;D
 
Ja, visst ja. Sanna hör bön! Slängde upp kameran medans jag ändå var igång och lekte med sminket. ;)
Många har bett om fler sminkvideos. Och jag ville testa videofunktionen på nya kompakten. :3 Så jag slog helt enkelt 2 flugor i en smäll! :D   
Så längst ner i det här inlägget hittar ni videon! Hoppas ni gillar den. Även om jag kom på i sista sekunden att jag skulle passa på att filma så bakgrunden ser superstökig ut. xD
 

FOTO: Smink, modell, foto, redigering - jag  |  Nikon D5200  |   AF-S NIKKOR 50mm 1:1.8 G  | Photoshop CS6
 
Produktlista;
Limstift
Smashbox Pore Minimizing Photo Finish Primer
Max Factor All Day Flawless Foundation (#Light Ivory 40)
l'oreal lumi magic primer
mac pro longwear concealer - (#NC15)
Make up store microshadows - (#White, #Aquarius, #Folklore, #Pollution, #Cosmopolitan)
IsaDora Inliner Kajal - (#50 satin white, #51 Indian Black)
Maybelline eye studio smoky eyes - (#19, smoky star)
Burt's bees lip balm
Bare Minerals original foundation - (#c10 Fair)
Make Up Store Cake Eyeliner - (#Black)
Elizabeth Mott Liquid Eyeliner - (#Black)
MaxFactor False Lash Effect Mascara
Make up store eyedust - (#powerful)
Ardell Glamour wispies - (#black) 
Urban Decay Naked Skin Weightless Complete Coverage Concealer - (#Fair Neutral)
Batiste dry shampoo - (#Bloom)
 

VIDEO

 
Angela

Riktigt snyggt! Hade varit fantastiskt att ha dig i närheten till Halloween 😏

Svar: Tack! 💕 haha, är på väg till strängnäs. Åker ner nu på måndag. Men åker tyvärr hem några dagar innan den 31a. Du kan ju alltid gå sminkad i en vecka. 😂😉
Sanna Siljeström

LC

Fleeeer videos! Älskar att kolla på dem! :D

Svar: Tack! Kul att någon gillar dom iaf! För jag tycker dom är skitroliga att göra. 😊☺
Sanna Siljeström

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress