Sanna Siljeström

Empties Review: L'Oréal True Match
L'Oréal Paris True Match Foundation

Produktinfo: "True Match är en foundation som matchar och harmonierar med hudens ton och struktur. Det breda spektrat av färger i True Match familjen har tagits fram efter en fördjupad analys av kvinnors olika hudtoner och är så snarlika hudens naturliga nyans att de smälter samman med den och jämnar ut hudtonen."

PLUS+  SPF 17  |  Bra täckning  |  Lättapplicerad  | lätt att bygga upp om man vill ha mer täckning  |  Priset  |  Bra färger för oss med ljus hy  |  Dryg

MINUS-  Den lägger sig gärna i fina linjer och rynkor 

BETYG; 5/5

Rekommenderas till; den som söker en budgetfoundation med fantastisk täckning och hållbarhet!


EGNA NOTERINGAR:

Det här var min allra första foundation, så det kan hända att jag lider av lite första kärlek-syndromet och är en aningens partisk i min betygssättning av denna. ;D Men jag har alltid tyckt att den är fantastisk!
Den är lättarbetad, billig, förpackningen känns dyr, pumpen gör att den är hygienisk, finishen är fantastisk, det finns massvis med färger att välja på och trots att den är oljebaserad   Innehåller olja så funkar den förvånandsvärt bra med min uberoljiga hud!

 

 

RÄTTELSE; Jag var tydligen helt fel ute när jag skrev att den var oljebaserad! Däremot verkar det som att den innehåller olja, vilket antagiligen är anledningen att jag blir lite oljig av den. Sorry för felskrivning!
Kan även tillägga att jag lät min svägerska, som har saharatorr hud, testa den. Och den fungerar inte alls på henne. Så inget för torrisar verkar det som.  

Jennie

Jaså är den oljebaserad säger du! Då kanske jag måste ge den ett försök när min Clarinsfoundation sinar, nu när jag kommer vara allt annat än rik framöver. :P

Svar: Jag har några droppar foundation kvar i min gamla flaska om du vill testa. :) Har köpt en ny ändå så jag har så det räcker.
Sanna Siljeström

Jennie

Ja men jättegärna! :D Annars var jag inställd på den där Max Factor-foundationen som du skrev om i senaste inlägget, innan du skrev att denna var oljebaserad. :)

Jennie

Hahaha :P

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress