Sanna Siljeström

Om önskelistor, kolhydrater, löstuttar och att ha kul med smink
Hej tisdag!
Eller torsdag, beroende på hur man ser det. ;D
För mig är det den andra dagen i arbetsveckan, tillika "tisdag". Jag underdrev ju knappast när jag skrev att jag var dagvill vid det här laget.
Och inte lär det bli bättre framöver, för jag har inte en enda ledig helg under hela augusti.
 
Sååå kan det vá. 
 
På plussidan så ger det en rejäl bonus i kassan och jag har en gaaanska lång önskelista på saker jag måste ha nu med en gång önskar mig. ;D
Högst upp på listan just nu ligger nått så random som en diskmaskin. För fy faaan vad jag hatar att diska. Och fy sjutton vad besviken jag blev när vi flyttade in och det visade sig att det inte alls fanns nån diskmaskin i lägenheten som vi först trodde. För det var nämligen ditmarkerat i planritningen. :P
Men jag har aldrig i mitt liv ägt eller ens använt en vanlig hushålls-diskmaskin. Så jag fattar lixom inte riktigt.. "hur man gör" ?
Jag trodde att det bara var att beställa en, ta ur alla hyllor ur ett köksskåp, montera bort dörren och bara smälla dit diskmaskinen. Men neeeeeej. Så enkelt var det visst inte. :P Tji fick jag. Alternativet är ju en såndär liten bänkdiskmaskin, men jag vill hellre ha en "Full size". Så jag hoppas det går att lösa. 
  
.
Jag har varit superduktig nu sedan i måndags!
Jag har tagit minst en 40 minuters promenad om dagen och sen har jag gjort så gott jag kunnat för att försöka äta lite mer "nyttigt". Bland annat köpt in massa med frukt och grönt som jag kan fylla upp kaloribehovet med istället för att springa till närmaste godisskål eller trycka i mig kakor och glass.
Jag har även försökt se över alternativ till alla kolhydrater jag konsumerar. Jag tänker inte ge upp kolhydrater helt alá LCHF. Men jag vill åtminstonde dra ner på intaget.
 
Men so far har jag mest blivit avskräckt. Framförallt när jag sneglat på alternativ. Jag såg exempelvis ett lågkolhydratbröd på ICA. Nästan TRE gånger så mycket kalorier som vanligt bröd innehöll det! Och, joda, jag förstår att det är nyttigare. Men holy crap! Då skippar jag hellre brödet helt och hållet! ;P  
Men prio ett just nu är att byta ut min vanliga (socker)flingor med mjölk frukost till ett snabbt, billigt och framförallt nyttigare alternativ för max 250 kalorier. Som jag dessutom håller mig mätt på i 4 timmar. Iiiinte så lätt som det låter. Nån som har något förslag? Om det ens är någon som fortfarande läser så här långt... ;D
 
 
.
Det här inlägget blev gaanska mycket mer innehållsrikt än planerat.
Jag som satt och suckade framför datorn och tänkte att jag inte hade ett jävla piss att dela med mig av och egentligen bara tänkte ge er en liten bildbomb från när jag gick bananas med sminket häromdagen.. ;D
Jag hade tråkigt och satt och lekte vid sminkbordet. Och helt plötsligt hade jag gjort en sminkning alá Marvel meets popart. ;D Superkul var det. Iiinte lika kul att försöka tvätta bort.
Jag har redigerat en av två utvalda bilder, men jag tror bestämt att jag delar med mig av dom i två separata inlägg. Med sminklista och dylikt.
Istället bjussar jag på en liten "behind the scenes" bildbomb från när jag satt och kletade på mig sminket... Och från när jag försökte få bort det efter fotograferingen. x)

(
PS: Ja, och för att klargöra, eftersom folk tydligen inte fattar; Dom svarta "tusch"strecken är inte målade i datorn. Jag har målat dom för hand. Med eyeliner. x) Bilderna här nedanför är bara redigerade i ljus och kontrast. Precis som typ 95% av alla bilder jag publicerar på den här bloggen!)
 
(PPS: Nej, det där är inte mina riktiga boobs. It´s totaly falsk marknadsföring. ;D  
Jag har itty bitty A-kupor. Kaaanske en liten B dom dagar jag ätit lite för mycket. ;D Det är en såndära bombshell-bh (som förstorar upp med 2 kupor) som dessutom är stoppad med extra "kycklingfiléer". Fake it till you make it! x)  )
 
 
LillaSyster

Gör som mig hoppa över frukosten helt o sikta på att äta iaf 1 gång om dagen . .jaaag lovar man går upp massor i vikt 😂😂😂 så med andra nope inga tips från lillasyster 😄😄

Haha tänkte faktiskt fråga dig om dina enorma tuttar men nu fick ja svaret 😆😆

As coolt gjort med bilderna... meeen du har på tok för mycket fritid 😅😅😅

Svar: Haha, då äter jag folk och slår ihjäl resten. Jag MÅSTE äta frukost för att funka. 😂
Haha, klart du lagt märke till dom. 😉😉 Du blev liiite avis va? 😘

Haha tack! Aah du vet. Det var den tredje lediga dagen. Då började jag få slut på saker att göra. 😂
Sanna Siljeström

Jennie

Det brukar stå "diskmaskin" på planritningar där det är förberett för sådana. Ganska ovanligt att det finns installerade diskmaskiner i lägenheter, i alla fall där jag bott. :)

Bli gravid så ökar du 2 kupstorlekar helt automagiskt. ;) Hur de ser ut sen kan jag icke uttala mig om än tyvärr. ;)

Man ska inte lita på kolhydratbrödet som finns i butikerna, beror förvisso på vilken tillverkare det är. Men för nåt år sen så blev det massa skriverier om hur vissa förskönar innehållsförteckningen och vissa bröd innehöll nästan dubbelt så mycket kolhydrater än de angett på förpackningen har jag för mig. Baka eget bröd istället, finns massa olika recept. :)

Svar: Jo, vanligtvis är det ju så. Men när vi flyttade in i Agnethas gamla lägenhet då sa hon att det hade varit en i hennes lägenhet men att hon bett hyresvärden att ta bort den för att hon inte använde den. Och sen så berättade dom som bodde i den lägenheten vi bor i nu att dom haft lekage i sin diskmaskin. Så då bara antog vi att det var så att det ingick.
Haha, sant! ;D Men det verkar vara waaaay jobbigare att ta hand om en knodd än en stoppad BH. Så jag troooor jag håller mig till den stoppade BHn ett liiiitet litet tag till. ;) Dessutom väcker inte BHn mig på nätterna. x)

Meh, gud va less jag blir. Det känns som att dom där siffrorna på baksidan förskönas ganska ofta över lag. :P Typ som med det tillsatta sockret i teerna osv. Borde fasen vara lag på att dom där siffrorna ska stämma.
Ja kanske det! Har försökt hitta nått bra recept med lågkalori & lågkolhydrat men har bara hittat antingen den ena eller det andra so far... :P
Sanna Siljeström

Jennie

Hahaha fan, jag skulle skaffat en ny BH istället alltså xD det skulle vara spännande att se hur jag skulle se ut i en sån där BH, groteskum totalum förmodligen. ;)

Nä det blir väl inte så många ingredienser kvar att använda om man ska minimera både kolhydrater och fett :P

Men jag tänkte på mejerifria bröd, har ingen koll på kalorierna i sånt förvisso, en tanke bara om du inte redan kollat det. :)


Svar: Haha, ja antagligen skulle du se ut som Dolly parton. xD Det är nog därför dom inte gör sånadära bombshell BHar till tuttstorlekar över typ C. ;)
Jag tänkte skriva att fettinnehållet inte spelar så stor roll. Men duh, det är klart att det är det som gör att kalorisiffrorna skjuter i höjden. xD
Hhhm, mejerifria alternativ har jag inte tänkt på! :D Såg ett recept på 56 kilo som såg lite spännande ut! :) Ska nog försöka räkna ut kcal innehållet och se om det kan vara värt att testa! Tack för tipset! :D
Sanna Siljeström

Jennie

:D

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress