Sanna Siljeström

Om uppskjutna blonderingsplaner och en mysig Fredag
Och här tror ni att jag återkommer efter en veckans frånvaro på bloggen.
Men ikke! Jag har faktiskt varit ganska aktiv, men jag har valt att dels lösenordsskydda några inlägg. Och dels inte publicera på facebook. En del inlägg behöver helt enkelt inte läsas av ALLA. Men är ni nyfikna och vill ha lösenodet, var inte rädda att fråga. Det är inte många jag skulle säga nej till än så länge. Och kommer det en tid då jag behöver begränsa läsarantalet ytterligare så kommer jag helt enkelt att byta ut lösenordet igen. ;)
 
Jag har precis haft mina sista lediga dagar innan jag går på den efterlängtade Maj-ledigheten! Hela tre stycken lediga dagar hade jag. Dom första två tänker jag inte säga mer om än att det blev mycket soffliggande och spelande på paddan, men gårdagen var awesome! :D
 
Dels lyckades jag ta mig utanför lägenheten och springa några ärenden på byn i finvädret. Vilket belönades med massa fredagsgott. Och sen när Johan kom hem blev det ytterligare en tur på byn med ett stopp på Funäsgrillen för lite födopåfyllnad. Och sen drog vi ihop ett gäng och avslutade kvällen på Tännäsbion och såg nya Avengersrullen. Som btw var skitbra. Även om jag blev en aningens megabesviken när inte Spindelmannen dök upp. ;)
 
Fredagen i bilder
 

Månadens glossybox lyser med sin frånvaro, men igår fick jag i alla fall hem ett ytlighetspaket med lite saker jag klickade hem häromdagen. :)
Den här månaden hade jag nämligen en hel drös rabattkuponger på kicks så då bidde det en beställning därifrån. Dels en duschmössa, en till true match Foundation i en färg som var slut i lager sist jag beställde. Och så en BUS från St.Tropez som jag velat testa i hundra år men skjutit på på grund av priset. Men med en rabattkupong som gav 20% rabatt så kände jag att det var dags! Beställde även en applikationsvante till den som tydligen ska göra väääärldens skillnad på resultatet enligt alla och hela världen. ;D
 
Och sen så beställde jag... Hårfärg.
Ni som följer mig på instagram såg säkert bilden jag la upp där jag skrev att jag bestämt mig för att bli blondin! Jupp, jag var, och ÄR fortfarande, 100% bestämd att jag vill bleka håret. Planen är en ljusblond ombre med min naturliga hårfärg i botten så jag kan vänta mer än en vecka mellan frisörbesöken. xD
Men dels är mitt hår fortfarande för kort för att en ombre ska se snyggt ut. Det behöver nog växa minst en dm till. Och sen har jag också varit supersugen sedan ett tag tillbaka att testa färga håret rött! Så hipp happ så bestämde jag mig att testa det först medans jag väntar på att manen ska bli längre! För sen, när jag väl spenderat en förmögenhet på att bleka sönder håret till rätt färg, så kommer jag inte vilja förstöra det med toning på ett bra tag. ;D
 
Jag hittade inte den nyansen jag vill ha så jag beställde två olika som jag tänker blanda. Dock är jag lite osäker på hur resultatet bli när mina toppar fortfarande är ganska mörka. En snabb gissning är att jag kommer att bli knallröd/orange i dom grå/blonda partierna jag har i håret. Sen kommer det bli en superfin rödbrun nyans i mitt mörkblonda hår. Och topparna, som fortfarande innehåller mycket färg, kommer nog bli mörkröda/svarta.
Vilket antingen kommer att se apsnyggt ut, eller sluta i totalt katastrof. Så jag tror jag ska vänta på att semestern börjar innan jag vågar experimentera. ;D
 
Vem vet, resultatet kanske blir så pass bra att jag glömmer bort blonderingsplanerna och blir rödtott i resten av livet. ;)
 
Jennie

Rött blir nog supersnyggt! Bättre än blond tror jag faktiskt ;) Eller ja, det är min åsikt, jag kan lätt tycka att blond är en rätt tråkig hårfärg överlag så. :P Ombre kan iofs bli rätt spännande om det görs rätt. Håller också på att fundera på att färga håret igen, saknar det röda och har tre förpackningar rött här hemma som har legat säkert ett halvår. :P Men jag kommer aldrig till skott och jag trooor jag lutar lite mer åt rödbrunt på nåt vis, vill inte ha det knallrött, så jag velar och velar framför hårfärgshyllan varje gång jag är på affärn för mitt hår är totalt skittråkigt just nu. Men snart vräker jag väl i en röd förpackning ändå bara för att slippa välja. ;)

Duschmössa vill jag också ha! Hatar att det alltid blir blött i nacken när jag ska duscha utan att tvätta håret.

Jag har lite mer ytlighetssaker åt dig igen förresten :P Den där facemisten från MUS, en ansiktsrengöring som gör så mitt skinn förvandlas till papper känns det som, ett foundationprov och den där ansiktsmasken jag fick i Glossyboxen om du vill ha den?

Svar: Jag hoppas det! :D Och så hoppas jag att det inte blir knallsvart! Det är alltid lika spännande att se resultatet när man har färg kvar i håret... xD Samma här. Helblont är urtråkigt och ser ganska oäkta ut. Förhoppningen är att en ombre gör att det inte ser så himla... Blekt ut. ;D
Och det är sådär röd-brunt jag vill ha också. Fick tips om att blanda knallrött med chokladbrunt för då blir det en superfin färg. Men den typen av knallröd finns inte i nivå två toning så jag tog dessa två istället och hoppas det blir en snygg rödbrun färg. Köp en ljusbrun färg och blanda i dina knallröda så får du nog en apsnygg färg kan jag tänka mig! :D

Haha, eller hur! Det är ju tametusan OMÖJLIGT att duscha utan att blöta ner kraniet! Framförallt när man är en halvmeter lång och inte kan dra ner duschen under hakan utan att haka av den från väggen. (Och vem orkar HÅLLA i duschen under hela duschproceduren?! ;D ) Och jag duschar varje dag men försöker tvätta håret max 2-3 ggr / vecka. Och nu när det ska bli rött ska jag försöka tvätta håret max 1-2 ggr för att det röda inte ska försvinna på en gång. :)

Åååh, spännande! Jäs please! :D
Sanna Siljeström

Jennie

Ah smart, det ska jag nog ta och testa då. :) Jag vill egentligen inte färga permanent jag heller för mitt hår är så torrt och slitet, men nu är det bara såna jag har hemma dumt nog. Lite därför det tar emot också.

Ja, jag tvättar håret ca var 4:e dag och det är så skönt när man vant det vid det för då blir det ju faktiskt inte så jätteskitigt på de dagarna heller. :) Nä den här jäkla duschgrejshållarstången sitter för högt här med så jag får inte ner den dit jag vill och som du säger, man orkar inte hålla i duschmunstycket. ;P

Svar: Du kan ju blanda med en nivå två toning så kanske det blir liiite mindre slitsamt. Men jag vet inte hur det är att blanda hårfärg när det är från olika märken. Har bara läst rekommendationer om att använda samma typ av färg när man blandar.
Sanna Siljeström

Jennie

Okej, ja två av färgerna är från Dollarstore så jag vet inte hur de reagerar alls, lika bra att låta bli att störa dem skulle jag tro. :P

Elin

Hej. Jag skulle gärna vilja fortsätta läsa din blogg, även då det lösenordsskyddade =) Har själv ingen blogg så kan inte riktigt visa dig vem jag är. men skicka ett mejl till mig så kan jag beskriva lite utförligare..

/Elin

Svar: Hej Elin! Va kul att du hittade hit och att du vill fortsätta läsa! :) Du har ett mail från mig i din inbox!
Kram, Sanna
Sanna Siljeström

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress