Sanna Siljeström

Månadens Favoriter: SEPTEMBER 2014
Pukka Tea:
Jag älskar te, och ju kallare det blir ute desto fler koppar per dag blir det! Och just "Pukka" teerna upptäckte jag efter att ha läst om dom på svägerskans blogg.
Företaget gör ekologiska teer som är helt vegetariska och framställda på ett sätt som främjar en hållbar utveckling. De innehåller inga tillsatser såsom smakämnen, konserveringsmedel, socker eller sötningsmedel. Dessutom smakar dom fantasktiskt!
Sorterna "Night Time" och "Original Chai" är mina personliga favoriter. :)
 
 
 
Too Faced "LashGasm" Mascara:
Under september månad har jag kommit på mig själv med att skippa eyelinern oftare än jag använder den. Resultatet blir på mig en lite mer "doll face" inspirerad look med stora runda ögon.
När man inte använder eyeliner tycker jag personligen att mina vanliga favoritmaskaror, med stora fluffiga borstar, är supersvåra att applicera. Men så hittade jag den här bortglömda juvelen i sminkväskan och problemet var löst!
Den ger långa separerade fransar och den sitter på plats hela dagen.
MEN jag gillar inte alls resultatet lika mycket när jag använder eyeliner. Då föredrar jag en mer volymgivande maskara.
 
 
 
The Body Shop Body Butter:
Så fort det blir höst förvandlas min vanligtvis väldigt oljebenägna hud till en öken. Den spricker, kliar och jag måste tillföra fukt en gång i kvarten för att inte riva sönder mig själv.
En favorit sedan många år tillbaka är The Body Shops "Body Butters" och jag har nog vid det här laget ägt dom flesta dofterna. :)
Favoritdofterna varierar, men jag föredrar fräscha och fruktiga dofter framför godissöta. Och just nu ligger Vineyard Peach, Lemon och Satsuma i topp.
 
 
 
Yankee Candle:
Det bästa med hösten är att det äntligen börjar bli mörkt och kallt ute så man kan börja tända ljus igen!
Jag är en ljus-o-holic och har skåp fyllda med ljus i alla möjliga dofter och storlekar.
Sedan något år tillbaka har det amerikanska företaget "Yankee Candle" stått högst upp på min topplista när det kommer till doftljus. Och jag älskar att deras sortiment kontinuerligt uppdateras med nya spännande dofter.
Favoriterna just nu är Black Cherry och Black Coconut. :)
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress