Sanna Siljeström

Makeup haul, igen.. Ja... Don't judge me...
Det är slutet av månaden och pengakontot ligger inte på minus för ovanlighetens skull. Vad gör man?
Lägger man undan pengarna till en regnig dag? Neeeeej...
 
Nej, nej, nej.... Man fyller på sminklagret förståss! ;D I alla fall om man heter Sanna och är ytlighets-krimskrams-samlarnas okrönte drottning.
 
Den här månaden klickades det hem två nya läppstift och en läppenna från MAC. (Är du nyfiken på färgerna rekommenderar jag att du googlar dom för färgerna på fotona här nere är waaaaaay off.) En ny eyeliner då den superhyllade "cake eyelinern" från makeupstore som jag införskaffat, efter att ha hört alla hylla den till skyarna, visade sig var rent jävla skräp. 

Det bidde även brynfärg, torrschampo och sist, men inte minst, en ansiktsmask från glamglow som jag har velat prova i en biljard år men inte kunnat köpa på grund av det hutlösa priset. Men nu var sample-sizen på rea så jag passade på. :) Förhoppningsvis råder den bot på min strejkande hud. Det är nämligen ganska ledsamt att se ut som en hormonstinn tonåring när man är 25 år gammal..  :(

 
Anonym

Mäh. Jag tycker cake eyelinern är jättebra! :) vad är det du inte gillar?

Svar: Den är suverän att jobba med, men den fäller när den torkat. Jag gick tillochmed in på makeupstore och bad dom visa mig hur den funkade. Men trots att jag använder den precis som dom visade fortsätter den fälla... :( Ett tag trodde jag att jag köpt en typ utgången vara eller dylikt eftersom alla andra jag pratat med tycker den är bäst i världen, men nu har jag sett en hel del kundomdömmen som påpekar att den fäller.
Sanna Siljeström

Jennie

der var märkligt, det gör den aldrig på mig. Har du testat att blanda den med Mixing Liquid istället för vatten? Då ska den ju bli vattenfast, men jag har inte behövt köpa det för den sitter hela dagen på mig med endast vatten.
Jag har däremot läst att man bör grunda med primer och skugga/puder för att den ska hålla. Vilket jag ju alltid gör oavsett, så jag kan inte svara på hur den beter sig på mig utan det.

Svar: Nej och nästan inte på någon annan heller. Jag har testat den med primer, utan primer, med puder över, med puder under. Jag har testat alla trick i boken men med samma resultat. :/ Och jag ville verkligen att den skulle fungera för den är så härlig att jobba med! Jag har använt den nästan dagligen i nästan ett år så jag har verkligen gett den en sjans. Jag tänkte köpa Mixing Liquid, men sen läste jag flera som hade samma problem som testat den kombon utan att det blev någon skillnad alls på "fällandet", så då kändes det som bortkastade pengar... :/
Sanna Siljeström

Jennie

Jaså, fasen vad tråkigt. :( Ja den är ju verkligen lättarbetad och torkar inte och blir seg och besvärlig som den där gel eyeliner blir tillslut.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress