Sanna Siljeström

Om vinyl och bortskämdhet
 
Ni vet när jag nämnde att sportloven var slut och vi går mot vad vi kallar "lågsäsong"?... Yeaaaaah, jag hade nog inte riktigt så bra koll som jag själv trodde jag hade. xD
 
Sure, sportloven är slut. Men likförbannat har besökssiffrorna varit nästan högre än sportlovsveckorna. Why, undrar ni? Jani, jag har ingen susning. Ingen annan heller verkar det som. Vi har sett ut som frågetecken hela högen när vi kollat antalet besökare i slutet av arbetsdagen.
Men tillskillnad från sportlovsveckorna har det varit lugnt och städat och alla har varit glada och positiva. Vilket i sin tur gjort att det känts helfestligt att jobba! :D
 
 
Igår, på tal om något helt annat, gjorde vi en liten mini-makeover av vårat kök. Jag råkade googla på en smart uppfinning häromveckan som heter "Kakeldekor" Ett himla fiffigt påhitt för dom som bor i lägenhet! 
Man gör helt enkelt så att man måttbeställer som små vinyl klistermärken som man sätter över sitt kakel. Och när man flyttar är det bara att pilla bort! Smart va?!

Jag missade att ta en förebild. Men i tron om att det skulle se bra ut om bara långväggen hade svart på sig så kan jag visa er hur den "o målade" väggen ser ut. ((Självklart såg det helt stört ut när allt väl var uppsatt så jag fick beställa 2 paket till. :P ))

Anyway, här är en bild på väggen utan klisterlappar;
 
 
 

Och så här ser den färdiga väggen ut:
 
Snyggt och billigt! Me lajki! ;D
 
Jag gillade i och för sig den helvita väggen massor den med.. Men nu när det mesta i lägenheten har grundfärg svart så såg köket på toook för ljust ut. Nu smälter det ihop lite mer med vardagsrummet.
Jag är faktiskt lite sugen på att göra HELA väggen svart såsmåningom. Men det blir ett framtida projekt när jag har lite mer dineros över. Vinylen var ifs billig, men jag har beställt en del från IKEA som är på väg också som kostade lite mer än billigt.... :P


Och på tal om att beställa dyra saker.
När jag kom hem idag möttes jag i dörren av en entusiastisk fästman.
Efter en väldigt lång kram. Och en massa pussar utbrast han plötsligt att "Jag råkade göra nått som kanske var dumt".. Varpå han går in i sovrummet och kommer ut med ett sprillans nytt PS4.´(!) :D Haha, jag hade väll påpekat för ett tag sen att vi inte behöver en ny konsol innan det börjar släppas lite roliga titlar till den. Men nu kunde han tydligen inte hålla sig längre. Min pryltokiga nörd! <3  
För säkerhets skull, ifall jag skulle bli lite bitter, hade han städat lägenheten och köpt ett sprillans nytt batteri till min bil och bytt ut det gamla! <3 Ja, eller det var då i alla fall det han skyllde på. Egentligen är jag bara allmänt bortskämd. ;)
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress