Sanna Siljeström

Bara för att man inte "bör", betyder inte det att det inte fungerar
Ellu People!
Jag sitter och väntar på att tvättmaskinen ska bli klar och sjunger ikapp med Frozen soundtracket på Spotify som, pinsamt nog, gått på repeat nästan dagligen sen jag såg filmen. n_n;  

Jag jobbade tisdag till söndag i veckan som var så jag har haft min "helg" igår och idag. En "helg" som, trots att jag knappt gjort nått annat än att sitta och nörda TV serier på netflix, varit väldigt produktiv. 
Jag har, med lite hjälp av Johan, både hunnit tvätta, städa, rensat avlopp och lyckats fått upp våran nya "fondvägg". Jag kallar den "fondvägg" i brist på någon bättre förklaring. Egentligen är det mer som en upphäftad plansch.. Fast planschen är gjord av tapet. xD   

Jag fick idén för några månader sedan helt random och från ingenstans. Men först nyligen lyckades jag klura ut HUR jag skulle gå tillväga. För vi bor i en hyreslägenhet där man inte får tapetsera och dessutom hade jag inte lust att tapetsera upp något heller eftersom jag inte ens visste hur det skulle se ut när det var klart, tänk om det blev skitfult och jag ville ta ner det igen?
Anyways, jag målade ner min idé lite snabbt och frågade runt lite hur vi enklast skulle gå tillväga.

Skissen.


Dom flesta, inklusive Johan, trodde att det skulle vara enklast att såga till en spånplatta i den storleken jag ville ha. Tapetsera den och sen hänga upp den som en tavla på väggen. En idé jag själv var väldigt skeptisk till eftersom hur man än gör så kommer spånplattan stå "lutad" mot väggen och ge en illusion av att allt är snett och fult.

Så när vi äntligen hittade en snygg tapet (på rea dessutom ;) så bestämde jag att vi först skulle prova att bara häfta upp tapeten med en häftpistol. Ja, ni läste rätt. Häfta upp en tapet. Alla trodde jag var knäpp och påpekade att med en morfar som är tapetserare så borde jag veta bättre... Men i min värld är en tapet inte mer en än glorifierad pappersplansch. Och hur sätter man upp just en sån? Jo, med typ häftstift, nålar, kludd eller liknande. 
Och för att göra en lång historia kort; det blev awesome! Betydligt bättre än förväntat! :D
Nu ska vi bara beställa lite blommor, ramar och bestämma oss för vilka foton vi ska hänga upp på väggen och sen är TV hörnan klar!
Nästa på listan; soffmakeover.
 
Random bilder från "helgen". Spottarna ovanför TVn är också nya, men dom satte vi upp för någon vecka sen. :) Dom är supercoola och man kan ändra till vilken färg man vill! Eller ställa in så dom ändrar sig själva. ^^ Disco, disco!  
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress