Sanna Siljeström

Eld och lågor- och en jäkla massa mat
Valborgshelgen var 🔥
Alltså, typ bokstavligen. 💁‍♀️😂 
 
Och precis som föregående år så var det lokala valborgsfirandet inställt på grund av Covid. Och precis som förra året gjorde vi det bästa av situationen och firade covid-säkert på hemmaplan istället. Med massor av mat, trevligt sällskap, glada barn och förstås ELD. 😍😁🔥
 
Vi inleder "Valborgshelgen presenterat i en katastrofal mängd bilder" med några foton från i torsdags. När jag och Alex var ute på långpromenad och letade vårtecken. 
 
Och det var då inga svårigheter! Överallt är marken täckt av tussilago. 😍🌼
 
Snön försvinner mer och mer. Tack och lov. Men isen ligger envist kvar på sjön, och det har varit SVINKALLT större delen av veckan. 🥶🧊 Och har hört flera säga att det ska komma en jäkla massa snö dom kommande dagarna.... 😩
 
På valborgsmässoafton knackade det plötsligt på dörren. Utanför stod världens snällaste Gunilla Ellis med en portion sushi!  🍣🥢😍 Tydligen hade dom ätit gemensam lunch på jobbet, men eftersom jag blivit permitterad så missade jag den. Så hon kom och levererade den istället. HUR gulligt! 😭🙏🙏❤❤❤ Så det blev en sen extralunch för mig och Alex. ❤😍
 
Jag och lilla herr bus. Som suttit fast hemma med mig hela veckan eftersom det blev ett glapp mellan 15-timmars dagarna och hans vanliga dagistid..  😅 OM vi har klättrat på väggarna och drivit varandra till vansinne? Jajjamän 👍🙈 Hashtag "tack och lov för skärmtid" 😏😜
 
Alltså, för några månader sedan när jag gick till jobbet såg jag att dom bjöd på kaffe från nån konstig öppen-eld-korg-grill-sak på motor och fritid. Sen började dom där "grillarna" ploppa upp i var och varannan mans hem häruppe! Och av någon anledning fick jag för mig att jag bara MÅSTE ha en sån. Och har gått och liksom.. Ahmen ni vet som tjejer gör när dom vill ha nått.. Typ planterat frön i skallen på min ovetande (?) sambo vid väl utvalda tillfällen. 🤭😉🤫
Så när Elbua la upp att dom sålde såna några dagar före Valborgsmässoafton så slideade jag in en länk till det inlägget i Johans inkorg. 😎
 
Inte ens en dag senare var vi ägare till en alldeles egen bålpanna. 😁😁😁👍 
 
Förutom själva bålpannan så köpte vi även en kokkaffepanna och en kolbullestekpanna. 😍😁
 
Sedan invigde vi den tillsammans med Emil och Linnéa som hörde av sig under dagen och frågade om vi skulle hitta på något tillsammans när det ändå var Valborg. 😊
 
Det bidde grillade hamburgare. 😁🍔🔥
 
Sen blev det invigning av kokkaffepannan och grillade marshmallows till efterrätt. 😋
 
Fyfan va gott det är med kokkaffe! 🙏😍
 
Sen blev det kusinbus fram till läggning. ❤
 
Lördagen inleddes med ett tappert försök att köra bil för första gången sedan jag höll på att köra ihjäl mig och Alex
Det var sjukt jobbigt, mådde skit från början till slutet. MEN jag körde, vilket är huvudsaken. I guess. Jag är noll procent sugen på att köra igen om det inte krisar. Och definitivt inte upp för backen till dagis.  😩 Så det blir nog till att GÅ med mina trasiga knän upp och ner för den där jävla backen 2 ggr per dag i snöstorm och minusgrader ett tag framöver. 
Emil var snäll och erbjöd mig låna hans bil den här veckan.❤ Men jag har ingen lust att köra sönder den, så jag tackade nej. 🤦‍♀️😞
 
Självförtroendet är på minus en biljard just nu när det kommer till det mesta. 😞
 
Efter en tur på byn kom vi hem med ved och ingredienser till att göra kolbullar. 😍😋🔥 
Har ni aldrig testat kolbullar eller hört talas om dom så är det en slags pannkaka med fläsk. SÅ god. 
Ni hittar både dess historia och receptet jag använde om ni klickar på den här länken
 
Eftersom Emil stod och snåldregglade när jag visade upp vår nya kolbullepanna dagen innan, så bjöd vi över dom på lunch. 
 
Även vår närmaste granne, Roark, kom ut på lite kokkaffe. ☕🔥😋
 
Mamma och pappa hade swishat över en slant för ett besök på Go Bua.  😍❤😋 Och det visade sig att Emil och Linnéa också skulle dit. Så efter lite lek, och smältande av bastant kolbulle, åkte vi dit tillsammans allihopa. 
 
😋😍🍦
 
❤😍
 
Bus bak i bilen. 😜🚗
 
Efter vi blivit avlämnade tog vi en långpromenad med Lilleman genom byn för att gå bort sockerruset. 😁
 
Vi tog även en tur till Fornminnesparken och letade efter en av dom lite mer dolda bunkrarna. Tyvärr hittade vi inte igen den. Men vi hittade ingången till en annan som jag själv inte varit till, och en som jag inte ens kände till! 
 
Tyvärr hade jag lämnat nycklarna till jobbet hemma, så vi kunde inte gå in och kolla. 
 
 
Direkt efter frukosten igår drog vi iväg på ännu en långpromenad. Lekplatsen på risnäset hade äntligen tinat fram, till Alex stora lycka. 😍
 
Vid lunchtid började det kurra i magarna på oss alla tre, så vi tog en avstickare till..
 
.. sushirestaurangen i närheten. 🙏😍🍣🥢 Och sen unnade vi oss en varsin glass från konsum ute i solen. 🌞
 
Sen fortsatte vi leta bunkrar i fornminnes. Den här gången hade jag INTE glömt nycklarna. 😁 
 
Här är bunkern inte ens jag visste om att den fanns. Och den såg inte ut att ha blivit rörd på MÅNGA år, och låset hade tyvärr rostat igen. Blir ett återbesök någon dag med lite låsolja för att se om vi kan ta oss in i den. För nyckeln passade i alla fall.  👍😀
Och så avslutningsvis en liten video som Johan slängde ihop från gårdagens bunkerspaning.  Ifall någon är nyfiken på att se hur dom ser ut inuti.  😁
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress