Sanna Siljeström

En inte jättedålig start på semestern
Valborgshelgen har bjudit på en väldans massa gott, glada ungar, sura ungar, sol, regn, snö, storm, lek, bus och härligt umgänge. 🥰😍
Och för enkelhetens skull tänkte jag helt enkelt presentera den i  bilder: 
 
 
Morfar Björn och Mormor Maggan hade swishat över en valborgs-fika-peng. När jag for iväg på vintersäsongens sista rast smet jag in på ICA och Hemma hos Edith för att köpa med lite gott hem. Men det blev en del pengar över, så jag köpte även hem två gosedjur från jobbet. 🤗😍

🐻🐺
 
Efter middagen gick vi ut och tände en egen majbrasa eftersom det lokala valborgsfirandet tyvärr (men fullt förståeligt) hade ställts in. 🔥
 
Trött Tant Sanna efter en lång sista dag på jobbet. 😪
 
Kusin Linnéa och Emil var också med en stund. 😊
 
Efter massa utelek gick vi in och åt delar av fikat vi köpt för fika pengarna. - Ett jättefint fruktfat från ICA. 😋🥝🍇🍈🍉🍊
 
Mamman drack sin frukt hon  😏 Btw min nya favoritcider, SÅ god. 🤩👌🏼🍍
 
Solnedgång på Valborgsmässoafton. 😍🌞
 
1 maj firades in med prinsesstårta till lunch. 😘🍰 
 
Tack för fikat mormor och morfar! 🤗
 
Efter lunch blev det full rulle när kusin vitamin kom förbi och hälsade på igen. Dinosauriedräkten fick komma fram från gömmorna. Det KAN hända att den sprang ett eller några varv ute på gården också.. Så om någon såg en förrymd T-rex på strandvägen så var vi skyldiga. 😅
 
Efter några timmars lek grillade vi burgare till middag. 😍🍔
 
Och till efterrätt blev det glass. 🍨😋
 
Och efter ännu mer lek och bus drog jag med mig ungarna ut för att få lite frisk luft innan läggdags. 
 
🏵
 
Ny dag, ute och letar fram gamla sandlådan. 
 
Sen träffade vi på Linnéa och Emil igen, lagom till glassbilen svängde in på gården. 😍
 
🚵🏼‍♂️🚴🏼‍♂️
 
Ännu en dag längre fram, söndag. Och ännu en dag med kusinbus. Kan hända att det blev lek varje dag från valborg fram tills Linnéa åkte tillbaka till sin mamma. Snacka om att ta igen förlorad lektid.  😅😍
 
Och så några bilder från måndagen, som, som sagt, också spenderades med kusinen. 🥰
 
En VÄLIDIGT nöjd gladfis efter en fantastisk Valborgshelg. ❤
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress