Sanna Siljeström

Om godis, lek och LCHF
Så var näst sista dagen på jobbet för den här säsongen avklarad.
På måndag blir jag arbetslös tills i slutet av december. För er som är nya beror detta på att jag bor och jobbar i ett område som livnär sig på turister. Och turistsäsongen för oss är Midsommar - tom första oktober. Och sen december till maj. Vilket betyder att ca 5 månader per år så är jag arbetslös, för byn är nära på folktom. 
Så är det någon som har nått jobb i byn att erbjuda en fattig mamma under lågsäsong, hoja gärna till. ;)

.
Om veckan då. Den har varit ganska lugn. Jag var ledig halva onsdagen och hela torsdagen och fredagen. Så jag har haft fullt upp med att underhålla Alex. Och varit hungrig och ätit massor? xD När jag öppnade kameran bestod nämligen typ 80% av bilderna av matbilder.
 
Jag fick hem en beställning med lite LCHF vänligt godis. Questbarsen till vänster har jag hör många hylla till skyarna. Jag smakade den med smak av "Smores" i veckan och jag höll på att spy rakt ut. Fyfan så äcklig. Jag hoppas dom andra två smakerna jag köpte smakar bättre!   
Nicks senaste nyhet, "peanuts and fudge", däremot. JÄVLAR va goda dom var! Och bara 4,6g nettokolhydrater per bar! Perfekt lördagsgodis. :D
Den här smakade också gott. 30 g kolhydrater / 100g, varav 27g polyoler Helt okej för mig som inte kör strikt LCHF. Framförallt slipper jag sockret.  
På tal om sockerfritt. Delicato har tydligen kommit ut med en ny sockerfri chokladboll! :) Den var jättegod. Perfekt till fikat! Meeeen....
inte jättebra kolhydratsmängd när man kör LCHF, tyvärr. :(
På tal om ännu mer sockerfritt fika. Bakade en kladdkaka som var lite LCHF-vänligare än tidigare nämnda chokladboll. ;) Jag använder alltid det här receptet när jag gör kladdkaka. Den blir SÅÅÅÅÅ god!  
"men herre gud kvinna, va duktig du är med ditt LCHFande!" kanske någon tänker nu. Men även solen har sina fläckar. ;D I onsdags kväll unnade jag mig faktiskt en pizza! :D Sååå gott. Och jag fick inte någon ketoflunsa efteråt heller, så jag gissar att mitt kolhydratsintag legat lite högt på sista tiden. Vilket också märks på kroppen. För jag känner mig fasen som en vätskefylld boll. Magrutorna är ett minne blott, och dubbelhakan blir nog snart en trippelhaka.
På tal om att solen har sina fläckar. I KNOW att jag har energidrycksförbud. Men Johan beställde hem en ny sort från Coopers Candy, och vi DELADE på en.
Till mitt försvar så sa läkaren fakitskt att det var bättre att jag trappade ner än att sluta helt. Och att jag fick unna mig. IBLAND. ;) Men JÄVLAR va speedad jag blev. :O Det är många år sedan jag blev det av koffeinberikade drycker.
Han köpte även hem Colan som syns i bild. Den var supergod! :D
Och på tal om LCHF, den här boken damp ner i brevlådan häromdagen. Tjejen bakom min absoluta favorit LCHF-blogg, 56kilo.se, släppte just en ny bok. Och jag var tvungen att klicka hem den! :D
 
 
 
.
Nä, nog med matsnack! Förlåt om ni blev hungriga. xD
Vi har förstås inte bara ätit och shoppat godis den här veckan; 
 
Ett litet badtroll. :D <3
Harry sitter och kollar på stjärnorna. xD Vi såg han inte ens först bland alla gosedjur.
Första riktiga snön föll i veckan. :O Huffas. Kallt, blött å blåsigt ute mest jämt nu. :P
Igår tog jag och Alex en sväng förbi mitt jobb för att leka lite. Bortskämda unge å ha en mamma som jobbar på byns roligaste lekplats. ;D  
Storfiskarn.  
Vi kollade på bio också. Hela TRE minuter hade han tid att sitta still och kolla. xD Sen sprang vi runt i salongen å klättrade i trappor.  
Självklart tog vi en tur in och hälsade på Erik (mannen på bilden t.v) och kollade runt lite på museet också. <3
Och det var alles jag hade att bjuppa på från den här veckan. Vi avslutar med en bild på fru boll och hennes eminenta dubbelhaka. ;D
  
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress