Sanna Siljeström

Om bland annat en Svegstur, påbörjade magrutor och pralintillverkning
Uj, uj, uj. Svårt att få tid över till mycket den här veckan. Jobbar veckans 7 av 7 dagar. Och emellan arbetspass är det familjetid som prioriteras. Därefter städ och stök inför nästa vecka när mor och far kommer upp och det vankas tvåårskalas.
 
Förra veckan var desto lugnare på jobbfronten. Jag var ledig mer än jag jobbade och vi hade tid över att hitta på massa kul. :D Och i vanlig ordning så fick kameran jobba på för fullt!
Så without further ado, här kommer förra veckan i bilder:
 
Hos farmor och farfar i sätern och fikar. <3
<3
Hopp, studs och kusinbus på högsta nivå. <3
Lite fika efter massa hoppande. Alex skulle ha ALLA kex. xD
Alex plockade blommor till Pappa Johan. <3 Dom ser lite mörbultade ut eftersom vi hade en jättefin liten bukett, och så preciiiiis när han skulle ge dom till Johan så fick han för sig att testa blommornas flygförmåga och kastade dom över hela farstun. För att sedan rafsa ihop dom och ropa efter vatten till blommorna. xD
Johan köpte en glassmaskin till oss! :D Som självklart var tvungen att invigas direkt. Vi gjorde en supergod LCHF glass som var helt sockerfri. (Recept jag använde hittar ni här)
Alex gav den godkänt, trots avsaknad av både kolhydrater och socker. ;D
Alex val av "Fredagsmys". Blåbär och tomat. xD Han ÄLSKAR tomat.
Mitt fredagsmys. ;D Haha. Sockerfritt ifs. Nyttigt.... Njaaaaaa. Vanligtvis brukar jag försöka hålla mig till en dag i veckan med glass och godis. (och då väljer jag LCHF vänliga alternativ).. Men den här veckan har varit väldigt svår att låta bli å trycka i mig sånt nästan varenda dag.... T_T Jag skyller självbehärskningsproblematiken på mensen och hoppas det blir bättre den här veckan.....
... meeeen. En måste ju få skryta lite. ;D Kolla! Är det inte begynnande magrutor mitt öga skådar? Trots menssvullen och överkonsumtion av godsaker. Fan så peppande! LCHF och plankövningar 7 dagar i veckan skapade denna kropp. #strongisthenewskinny
I lördags fick vi ett infall vid frukostbordet och bestämde oss för att dra en tur med bilen. Så vi packade ihop oss och drog iväg mot Sveg!
Alex skötte sig exemplariskt och blev belönad med glass och Greta Gris när vi kommit halvvägs.
Ja, ja! Jag vet vad ni som har barn tänker. Äta glass, bakåtvänd, medans han kollar på film?! Är du dum kvinna?!
Well, ja. Jag fick lära mig den hårda vägen. xD Självklart blev han åksjuk.... Men det gick över fort och han mådde bättre direkt som tur va. Men inge mer äta och kolla på film i bilen samtidigt. xD Haha.
Framme i Sveg. <3 Första stoppet blev, i vanlig ordning, Dollarstore.
Blöjbyte på resande fot. ;D
Efter Dollarstore var planen att hälsa på min kusin Larsson och Sara. Meeeeen dom var, åffcårs, inte hemma. Så vi for till Café Cineast och käkade lite lunch istället.  
Till efterätt blev det glass för den lilla, fikabröd för dom stora. Jag lyckades norpa den sista sockerfia kakan och slapp kolhydratsbaksmälla dagen efter. Tack och lov!
"Pappa maaaaaaaka!"
I vanlig ordning när vi är på Cineast så knallade vi runt på den döläckra övervåningen där varje rum är inrett i olika filmteman. Alex tyckte skräckfilmsrummet var läskigt. :O
Några av alla saker vi köpte med oss hem från Sveg. :D
Dom nya badbomberna testade vi direkt. Alex tyckte det va superkul. :D
Hemmagjord glass. <3 Eller ja. "Hemmagjord", det är en klämmis vi fryst in i nya glassformarna. ;D
I helgen gjorde jag hemmagjorde chokladpraliner till Alex kommande tvåårskalas. Det är SÅÅÅÅÅÅ kul! Men sååååå pilligt. xD Och det tar ett par ggr att lära sig tekniken. Men nu jeflar tror jag att jag lärt mig. Världens bästa och snällaste pralinör, Nettan, som står bakom "Fjällpralinen" var dessutom snäll och gav mig några proffstips.
Jag gjorde två sorters praliner. En med mörk choklad fylld med kola och havssalt. Och en vit choklad fylld med mörk chokladganache smaksatt med blåbär och vanilj. Blev supernöjd! Dock inte över måleriet på den ljusblå. Testade en ny teknik jag inte testat förr, och det blev inte alls så fint som jag hoppats. :P
Alex i ett jälva nötskal. Man får inte kolla bort i en nanosekund, för då kan man ge sig sjutton på att han hittar på hyss som innefattar näradöden upplevelser.
Han kommer nog bli en såndära som hoppar från byggnader å skit just for the lolz. T_T
Alex visar upp första ricktiga skrapsåret där det krävs plåster. Vilket är ofattbart, för det finns nog ingen som ramlar och slår sig så ofta som den här. xD
Och så avslutar vi med lite nostalgi, the putläpp. xD För jodå, den är kvar när han blir sur. Hahaha.  
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress