Sanna Siljeström

Ett livstecken
Det blev en lite längre paus från bloggandet än jag planerade. 
Läkarbesök, sjukdom, sjukskrivning och andra saker jag inte kan skriva om på bloggen kom emellan.😕 Så kan det vara ibland. Och dessutom allt jävla strul med mitt psykiska mående och medicinering osv. Det blev lite för mycket, igen. 🤦‍♀️💁‍♀️  

Jag mår fortfarande relativt okej. Det positiva med att medicinerna fungerar igen är att dom liksom tar udden av ALLA känslor. Man blir inte jättearg, jätteledsen eller deprimerad. Tyvärr blir man inte jätteglad eller känner sig jättelycklig heller. Man hamnar liksom i någonslags mitt-emellan-läge, där man bara existerar utan att känna starka känslor. 

Om det inte vore för att jag är oförmögen att känna mig deprimerad över läget så hade det nog varit ett ganska läskigt och ledsamt sätt att leva. 😅 Men det är tydligen vad som behövs för att kroppen och huvudet ska få vila lite. 🤷‍♀️🙂 

Nåväl, några veckor har gått. Och även om en hel del av tiden spenderats på jobbet och i sängläge så har jag ändå lite bilder att bjuda på. 
Eller ja... 
"Lite bilder"... 😅🤦‍♀️ 
 
 
För några helger sedan drog vi iväg på en spontantur till Tänndalen. Jag mådde SKIT, men jag hade hittat en superlätt guldtur på knappt 3 kilometer som ledde till ett vattenfall. Och eftersom utflykter brukar vara en av få saker som får mig att må lite bättre så drog vi iväg. 🚶‍♀️🥾🌳
 
🌞🌳💚 Vädret visade sig i alla fall från sin bästa sida. Alexander däremot, not so much. Tydligen är FÖR lätta turer inget för Lillemans tålamod. Och den här turen kan jag väl hålla med om inte var den roligaste vi gått. Snarare den tråkigaste. 😅
 
Några renar stötte vi på längst med vandringen. Alex satte en kvist på huvudet och försökte smälta in så vi inte skulle skrämma dom. 😅😂🦌
 
Framme vid Svanån efter en sjukt trist och tålamodsprövande vandring längst med en helt vanlig grusväg. 😅
 
Trodde faktiskt, och undrar fortfarande, om vi missade och gick fel. För "Fallet" var då inte mycket till fall. Att ens kalla det här för guldtur är ju ett skämt i så fall.  Men enligt appen var vi framme, och jag hittade ingen skyltning som ledde oss längre. 🤷‍♀️
 
Nåväl, det fanns sol, stenar och det fanns vatten. Så vi roade oss med att sola och kasta stenar i vattnet.  🙂🌞💧
 
Och testade Johans nya drönare. 😍🙏 En Phantom 3! Har önskat mig en sån i flera år! TÄNK så fina filmer vi kan filma. Eller vi. Johan. För det är bara han som har körkort än så länge. Det är ju inte så bara att flyga drönare idag. Men Johan har alla papper osv som behövs för att få flyga. 👍🛸
 
Trots tålamodsprövande femåring och en tråkig vandring så kände jag mig i alla fall lite bättre efter att ha fått vara ute en stund. 👍❤
 
Och så avslutades turen med ett besök på GoBua. 😍😋🍨🧇 Där dom, till Alex stora glädje, gjort en liten duplo-hörna! Perfekt! Så kunde vi äta i lugn och ro medans Alex lekte.  🙏❤
 
Är man sjukskriven och det är jättesynd om en får man blommor av männen 🌹💝
 
Fick dessutom sällskap av Ninni och Emil som också var hemma, så jag slapp vara ensam. ❤🙏😭 SÅ nedrans tacksam över det. För jag mådde SÅ dåligt. Den här fina teckningen gjorde Linnéa till mig en av dagarna. ❤ Hon är så duktig, lilla prinsessan. ❤ Bilden föreställer (fr.v) Alex, Linnéa, jag och Johan. 🥰
 
När jag piggnade på mig igen ville Alex att jag skulle plocka fram sminklådan och måla honom till "Jåkärn".  😂😍 
 
Förr-förra helgen blev det äntligen tid över att testa ett till EXIT spel. Dom är SÅ roliga. Denna gång var vi 6 stycken som spelade. Längtar redan till nästa gång! 😍😀
 
Har hängt lite med Roark och Hillhage också. Blev serverad kaffe medans Hillhage kollade över allt som behövde fixas med min bil och Roark hjälpte mig beställa delar. 🥰😍🙏😭 Är så himla TACKSAM över att jag har vänner som alltid ställer upp och hjälper mig. Extra tacksam nu när sjukdomen gör att jag känner mig så jävla hopplös och oälskad av alla. 😭😭🙏❤ 
 
Det blev bara två dagar borta från jobbet. Hade nog behövt vara hemma längre. Men anledningen till sjukskrivningen var inte smittsam, och Emil och Linnéa var tillbaka på jobb och skola igen. Och att ligga helt ensam hemma med alla hjärnspöken kändes inte som ett bra alternativ. Och jag hade inte ork att vara ensam hemma med Alex. Så jag valde att bita ihop och jobba. 
Vilket, enligt läkarna, var helt okej. Lika bra att tillägga det. 😉 
 
Det blev höst på riktigt häruppe medans jag tog bloggpaus. Det är SÅ fantastiskt vackert ute. ÄLSKAR höst. 🍃🍂🍁❤🧡🧡
 
Fick ett stort paket på posten. Det visade sig vara massa choklad från Lindt! Jag var nämligen en av vinnarna i deras fototävling via buzzador. 😁 
Vet inte hur många fototävlingar jag vunnit nu via buzzador. 😅 Har tappat räkningen. 
Å ändå tycker jag att jag är värdelös på att fota och får typ 2 likes på alla bilder jag lägger upp. 🙈💁🏼‍♀️
Det är fan inte lätt att vara så självkritisk som jag är alltså. Jag tycker verkligen jag är fulast, vidrigast och sämst på ALLT. Det spelar liksom ingen roll hur mycket beröm jag får eller tävlingar jag vinner. 🤦🏼‍♀️🤷🏼‍♀️
 
🚗💨
 
Solen har lyst med sin frånvaro dom senaste veckorna. Men när den väl behagar att titta fram blir det SÅ skönt och vackert ute. 💛😍 Bilderna ovan är helt oredigerade och tagna med mobilkameran. 
 
Min lilla sötnöt som hittat sin pappas Turtles-onsie.  😍💚🐢🐱‍👤
 
I torsdags var vi iväg på femårskoll med Alex.  Han är nu 5 år och två månader gammal, är 109 cm lång och väger 16,3 kg. Han håller sin kurva, och ser ut att bli lång och smal. 
Han klarade besiktningen helt utan anmärkningar, och fick sin 5-årsspruta. 💉 Som han tog utan att röra en min. 💪 SÅ morsk! 

Den här helgen har spenderats med dom här. ☝🥰 I lördags blev det först lek och bus efter jag slutat jobba, och sen gemensam grillning. 
 
🔥🍖🧆🍟🌭🍷😍
 
Medans maten lagades vallade vi barn med drönaren. 😂👍
 
Efter-maten-mys medans vi vuxna spelade lite kortspel. ❤
 
I söndags blev det lek redan från tidig morgon. ❤
 
Efter lite lunch tog vi med oss barnen och två mjukismyskoxar till Ljusnedal för att "ta kort på den omtalade myskoxen i Ljusnedal, höhö". 🤪
 
Men tro fan självaste "Sam" stod där mitt i en kohage när vi körde förbi. 😶 Så vi fick fota den riktiga istället! 👍 😁😍
(På behörigt avstånd, såklart)
 
Det var MÅNGA bilar som stannade precis vid myskoxen för att fota. 😕 Vi parkerade i närheten av svärisarnas hus och gick till ett ställe långt bort ifrån myskoxen för att inte störa den eller skrämma den. Sen använde vi kamera med teleobjektiv och en väldigt högt flygande drönare för att få en närmare titt på den. (Klistrar in filmen längst ner i inlägget🎬 )
 
Några foton Johan tog med teleobjektivet. 📸🐐
Jag hoppas verkligen dom kommer på någon lösning att flytta stackars "Sam" snart. 😕
 
Sen tog vi en avstickare till Valmåsen för att se om vattnet var lågt nog att kanske se några husgrunder. Men näe. 
 
Men det fanns gott om stenar och vatten. 👍😁 Och det var SÅ skönt att komma ut lite utanför hemmet och jobbet. ☝ ÅTERIGEN; Tack! Är så SÅ tacksam. 🙏😭🥰 Hade en så himla fin helg! ❤
 
🥰
 
Sen när vi kom hem lagade vi tacos, vaskade barn och spelade brädspel tills det var dags att sova. ❤
Och så avslutningsvis slänger jag in en kort video från söndagens tur till Ljusnedal och Valmåsen. 
🎬🙂☝
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress