Sanna Siljeström

Några ögonblick ur mitt ointressanta liv
Ahmen, har vi väl ett blogginlägg till?! Trots att Tant minsann förutspådde bloggtorka ett tag framöver? Ja, det ser ju inte bättre ut! 🤷‍♀️ För hur jäkla ointressant livet än är så verkar jag ändå inte ha några problem att hitta saker att dokumentera med kameran. 😅 Stackars er! 😜

Så här kommer en liten kameratömning 📸 : 
 
(En liten sidenote innan vi börjar: Det här inlägget skrevs igår på förmiddagen. Men jag hann inte riktigt klart och publicerade det därför inte. Sen på kvällen fick jag den ena dåliga nyheten efter den andra i privatlivet. Och hade jag vetat det jag vet idag hade inlägget inte låtit fullt lika glatt och bekymmerslöst. Lika bra jag lägger fram det, så ingen närstående tar illa upp för att jag verkar "oberörd". )  
 
Utanför klassrummet på förskolan sitter en stor skylt med foto på alla barn som går på den avdelningen. Jag DOG när jag såg Alex. Det är tydligen inte bara hemma han har problem att "se glad ut" på beställning när det ska fotas.  😂❤
 
På väg hem från dagis en dag förra veckan träffade vi på den här sötnöten. 🐿😍 Till Alex stora lycka, för han har tjatat länge om att han vill se en ekorre på riktigt. 
 
På vägen hem från dagis kan man, om man vill, passera genom två skidtunnlar. Superspännande! Och perfekt nog så ligger dom så man måste ta en lite längre promenad hem än om man skulle gå raka vägen.  😁👍 
 
Trött Tant före och efter morgonkaffet. 😅😜☕
 
💋💄 Äre Fredá så äré!  
 
På tal om läskigheter. Som jag nämnde i förra inlägget så fick Alex ett paket med bl.a. massa ruggigt realistiska spindlar. Well, tydligen hade Emil passat på att springa runt och gömma några av dessa när jag inte var uppmärksam. 😅😂😂😂 Om jag fått typ 65676879788 hjärtinfarkter den här veckan? Jotack. ☠👻🕷
 
Alex ville att jag skulle ta kort på hans nya sugrör som han köpte på ICA. 😍
 
Eftersom det var kladdkakans dag i lördags så slängde jag och Alex ihop en kladdkaka. 😋😊
 
Alltså, dagens tips: mät upp alla ingredienser innan ni börjar baka med barnen. (Obs, barnen får INTE se när ni mäter upp. Då ska dom "hjälpa till"!)  Sen kan dom bara få en mugg i taget och hälla i. 😁😜👍 Just kladdkaka är PERFEKT för barn att baka, eftersom det inte ska vispas, utan bara röras ihop försiktigt så det inte kommer i nån luft! 
 
Tadaaaa~ Det blev en Kladdkaka med Dulce de leche efter recept av Camilla Hamid. (Länk till receptet)
Den fick blandade recensioner här hemma. Johan tyckte den va jättegod, jag tyckte också den var god, fast kolapannacottan var för fast för min smak. Och Alex ville bara ha chokladdelen för det uppepå var "fuuu så äckliiitt"
 
Bjöd även över Emil som sågade den helt (per usual när jag bakar nått som han smakar)😒😅😂 och sa att det inte räknades som kladdkaka utan som en bakelse och att jag failat hela grejen med "kladdkakans dag" (Eller, ja. TYP så sa han nog. Kan hända att eventuell PMS förvrängt minnet lite 😜)
Och sen på kvällen kom Hillhage förbi en stund, och han sa ingenting. Men han åt inte upp, vilket uppenbarligen är Härjedalska för att den var äcklig. 🙄
 
Så baka på egen risk! 
 
Moster Sofie vet hur man ska imponera på en Alexander. Han stirrade på telefonen i säkert 10 minuter och ställde sen en biljard frågor om hur moster kände en "Ståmtooopoar".  😂😅
 
Ute och rastar barn mellan kladdkakeintag. 
 
Präststenen står fortfarande kvar. Alex har stenkoll. Höhö. 😂
 
Funäsdalens kyrka. 
 
Alex fick väldigt hastigt och lustigt ett nytt skrivbord till rummet när grannen la ut ett nästan nytt på en köp och säljsida. 👍😍 Alltså, dessa köp- och säljsidor på facebook är ju BÄST. Man kan ju fynda massa bra saker! 
 
Trött mamma sitter och äter "kottar" i soffan med Lilleman. 🌲 Han kom springandes med en ask när vi var på ICA och jollrade glatt "Kolla mamma! Dom säljer kottar man kan äääääta!" Självklart var jag tvungen att köpa så han fick smaka. 
Han tyckte dom va "BLÄ, jätte, jätte äkllit". Men märkligt nog tröck han i sig hela asken.  🤦‍♀️ Och det summerar logiken hos en fyraåring ganska bra. 😅😂
 
I söndags var det alla pappors dag. Självklart grattades Pappa Johan med paket på morgonen. 🎁
 
Och blommor som Alex valt helt själv. 😍💐
 
Det bidde en adventskalender med hans favoritlakrits. Perfekt, för både jag och Alex HATAR lakrits, så han får ha den helt för sig själv.  😉
 
Sen blev det ett besök i Ljusnedal för att gratta Alex farfar på fars dag och äta gofika som svärmor gjort. 😋😍 På bilden till höger är Alex med sin farmor och kollar på när hon fick akutstäda bort en massa blod från ett fönster innan det frös fast. Det var nog en liten fågel som råkat flyga in i fönstret flera gånger.  😥 MYCKET spännande tyckte Alexander som är lite för fascinerad av blod. 😅
 
FÖR mätta och belåtna på väg hem igen. ❤
 
Inte för att det stoppade oss från att äta även på kvällen sen. 😅😉 Jag slängde ihop lite Sushi, dagen till ära. 🍣🥢
 
Koncentrationen var hög när Alex tränade på att äta med pinnar. 😍😂🥢 
 
Både tisdagen och onsdagen bjöd på minusgrader och frost hela dagarna. Väldigt vackert ❄
 
På väg hem från dagis. 
 
Och så avslutningsvis dom sista bilderna på kameran. Jag lyckades ÄNTLIGEN komma ihåg att klicka hem "Arctic Root" som ska hjälpa mot min PMDS. Lite hudvård råkade också följa med i beställningen. 

Ska bli väldigt spännande att testa AR, och dom kom fram nästan på dagen samma dag som jag började känna av min PMS. Så idag tog jag första dosen. Än så länge känner jag ingen direkt skillnad, kanske liiite mindre trött. Men lovar att återkomma med en recension när asken är slut! Vet att många PMS och PMDSare var väldigt nyfikna om det funkar. 👍
 
 
 
Och det var alles för den här gången. 
Vi hörs när vi hörs helt enkelt. 
 
💋
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress