Sanna Siljeström

Varning för bred last
Dagarna rullar på i raketfart och vi bockar idag av 22 dagar på raken utan jobb.
Man skulle ju kunna tro att jag har haft massa tid att få något vettigt gjort, men nej. Inte ett jäkla skit om jag ska vara ärlig. Vilket jag skyller på att sinnesstämningen varit ovanligt låg hos tant ett tag.
 
Det enda jag lyckats med den här ledigheten, so far, är att expandera kroppsvidden såpass att jag kommer att ha svårt att ta mig genom en standarddörr om jag fortsätter. Vilket kanske, i och för sig, kan räknas som en bedrift? 🤷‍♀️🤦🏽‍♀️😭
 
Nåväl, det är vad det är. Och det vänder nog snart. Både humöret och vikten hoppas jag. 😅
Eftersom jag inte haft någon vidare lust att blogga på ett tag så har jag en hel jäkla drös av bilder att dela med mig av och inget vettigt att säga, så vi hoppar väl direkt vidare till dom senaste två... tre? veckorna i bilder: 
 
 
Typ två helger sen. På väg till grannarna som fyllt år på grillning och tårta. 
 
Jag och Johan dammade av den här gamla juvelen i brädspelssamlingen för ett tag sedan. Dungeon Quest, eller "Drakborgen" som det heter på svenska. Skitkul spel! Och senast igår drog vi ihop några grannar och spelade en omgång efter Alex somnat. 
 
Ute på en långpromenad med familjen. ❤
 
Sleten mamma efter långpromenad. Med viktuppgången kommer tyvärr också ledproblemen som ett jävla brev på posten. 🤦🏽‍♀️ Vilket betyder att jag går runt och har ont mest hela tiden. Gissningsvis en bidragande faktor till en slokande sinnesstämning. 100% självförvållat, så tyck fan inte synd om mig. 
 
Johan är smart han. 🤩🍍👌🏼
 
🍍
 
Speaking of att det är mitt eget fel att jag är stor som ett hus och har ont hela tiden. 🤦🏽‍♀️🤷‍♀️🍸🥂
 
 
🤫😂
 
Fick en fantastisk bukett av fästmannen 😍🤗💐🥰
 
Alex posar med ett av två nya svärd vi fick akutbeställa när hans råkade gå sönder. Det är MYCKET blod, svärd, aliens, krig och pistoler just nu. 😂😁
 
Nettan på Fjällpralinen hörde av sig och frågade om jag kunde hjälpa henne med en grej. Jag sa självklart ja. Och som tack fick jag betalt i vin, bubbel och choklad! 😍👌🏼  LYX. Vad jag hjälpte henne med låter jag vara hemligt eftersom jag inte vet om hon vill att jag ska berätta. Så jag håller lite på det och väntar helt enkelt med att visa tills jag får se det färdiga resultatet. 😘
 
Förra veckan var Linnéa hemma hos sin pappa. Så det blev, i vanlig ordning, några lekdejter. I lördags blev det lek nästan hela dagen. ❤ 
 
Linnéa och Alex hjälpte mig att baka en sk. "Banoffe paj" Sjukt enkelt och så gott! Du behöver inte ens en ugn! Recept hittar ni här. Fast vi hade på en krossad dubbeldaim också.  😘👌🏼
 
Ute och rastar sockerstinna barn hemma hos min faster Ylva efter lunch och tårta. ❤
 
I söndags fick Alex en fikaslant av sin mormor och morfar. Så han fick välja precis vad han ville från ICA, och det här var det han plockade ihop. 😁
 
Saxen har varit VÄLDIGT poppis sen han fick den. Alex har i vanliga fall inte tid att sitta still och göra aktiviteter i mer än några minuter åt gången. Men han satt faktiskt i flera TIMMAR med saxen och klippte små små microminiatyrbitar av sina teckningar. (Precis så jobbigt att städa ihop som det låter. Men han var ju iallafall sysselsatt! 😂🤷‍♀️) 
 
Dom har ÄNTLIGEN sopat bort allt grus ovanför oss, så vi kunde inviga Alex nya asfaltskritor.  😍
 
Sleten mamma tar en powernap i soffan. 😴
 
I måndags tvingade Alex upp mig strax efter klockan 6 för att han promt skulle ut och måla på asfalten.  😅 Lyckades som tur var underhålla honom i alla fall tills kl. 8 innan vi klädde på oss och gav oss ut i storm och minusgrader. 
 
Efter målandet tog vi en liten promenad. 
 
Börjar bli svårt att få Alex att vara med på kort. Tydligen är det pinsamt att vara med på kort med sin gamla mamma 😅🤦🏽‍♀️
 
Lyckligtvis går det fortfarande att muta honom till att vara med på bild. Dom här bilderna kostade en glass 😅 
 
I veckan blev jag inbjuden till kalas med "Trucker" tema. (Alltså, typ lastbildsförare-ish) Såhär sexig har nog tant aldrig varit. 😂😘
 
Vi bjöds på roliga lekar, tipspromenad, god mat, goda drinkar och trevligt sällskap! "Spolarvätskan" var fördrinken.   😂👌🏼
Allt var i lastbils/trucker/förartema. SÅ bra gjort!
 
Såhär pigg var tant morgonen efter partyt. Alex kom dessutom in och skulle sova i stort sett PÅ mig strax efter jag kommit hem och lagt mig. Och sen vaknade han och var redo att kliva upp klockan 6....  😅🤦🏽‍♀️
 
Som ni kanske sett fick vi massa tatueringar att smycka oss med under kalaset. Alltså, jag har haft en hel del tillfälliga tatueringar i mitt liv. Normalt sett så brukar det räcka med lite olja så är det borta. Bilden i mitten är efter en halv flaska olivolja och TVÅ duschar där jag gick lös med skrubbvante. Det VÄGRADE gå bort. 
Lyckligtvis kom Johan på att WD-40 funkar till typ allt. Bland annat att ta bort envisa låtsastatueringar utan några som helst problem. 👌🏼😁 
 
Igår var det ÄNTLIGEN lite sol, så vi tog en långpromenad bort till badstranden för att kolla om den tinat fram. Vilket den hade! 😍🌞
 
Ett par kompisar som är nästan på dagen lika gamla som Alex dök upp med sina föräldrar medans vi var där. Perfekt för Alex som fick leka av sig lite! Dessutom bjöd dom honom på grillad korv. Lyx! 😍❤
 
.
Idag har vi varit en sväng bort till Tännäs och spanat in lämningarna efter byn Valmåsen. 
Men eftersom det här inlägget redan är så fullknökat med bilder att jag antagligen redan tappat 75% av er läsare innan ni hunnit ner hit så täkte jag dela med mig av dom bilderna någon annan dag. 🤗

Så vi hörs då helt enkelt!
 


Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress