Sanna Siljeström

På botten
Men här var det aktivt i besöksstatistiken trots lång tids frånvaro! 🤨
Varför är ni här och smyger? 🤔
 
Eller ja, jag gissar att det beror på en av två saker; antingen vill folk som följer mig på facebook veta hur Alex mår och inväntar en uppdatering. 
Eller så är det för att folk vet vem jag är, vart jag jobbar och håller koll efter en uppdatering i eländet från någon på insidan.
Jag gissar det sistnämnda, eftersom jag knappt kan visa mig på byn utan att få tusen frågor. 
 
För att göra en lång historia kort för er som inte bor här och ser alla biljarder tidningsartiklar; kommunen blöder pengar och drar in bidrag och pengar till höger och vänster för att spara. Bland annat var det på tal om att vi på museet skulle drabbas, vilket i sin tur med stor sannolikhet hade lett till konkurs. Lyckligtvis blev det inget med det sparförslaget och museet kommer att vara fortsatt öppet under högsäsong. 
Jag tänker vara PK och inte skriva mer än det för att inte trampa någon eller några på tårna. Jag ogillar att skriva om jobbet öht i bloggen. 
 
Tyvärr klarade sig inte Turistbyrån, som ligger i samma hus som museet, undan lika bra och kommer att tvingas stänga redan nu den 1 oktober. Vad detta innebär vet vi inte. INGEN av oss som jobbar vet det än.
Det vi vet är att destinationen kommer att finnas kvar och det kommer att gå att nå dom på det gamla vanliga telefonnumret, per mail och via deras hemsida för bokning och information. Men hur det blir i själva den fysiska receptionen med spårkort, skipass, fiskekort, kartförsäljning osv visar sig helt enkelt när jag kommer tillbaka från ledigheten. Just nu är allt väldigt luddigt och oklart. 😞

 
Ur dagens tidning.
 
 
 
 
Annars då? 
Livet är kämpigt.
Först allt skit som händer på jobbet. Alla reportrar som är där och springer, ledsna kollegor och upprörda turister och stugägare. Sen hemma är det kaos med sjukdom som avlöser sjukdom. I skrivande stund rockar jag själv 39 graders feber, begynnande öroninflammation, nackspärr och vad som verkar vara halsfluss. 😷🤒
 
Men men, ingen idé att klaga. Känns som att jag måste nått botten nu, så det borde väl vända? 😅
 
Inleder bildbomben från veckorna som gått ned en bild på mig pre-flunsan. Alltså, kan inte alla bara försöka komma ihåg det där ☝ när ni möter mig i mitt nuvarande zombiestadie på byn. 😅
 
Förra helgen tog vi en tur till bäverstigen efter Lillemans önskemål.💖
 
Taggad på att få klättra lite hinderbana.😍
 
Meen vi hann inte ens fram till hinderbanan innan han bröt ihop och ville åka hem. 😅🤦🏼‍♀️
 
SÅ upprörd. Fråga oss inte över vad. 😅 Men jag gissar att han nog va lite hängig redan här.😥
 
Så istället för bäverstigen åkte vi och köpte gofika på Jonssons och for upp till Alex farmor i Sätern. 💕
 
😻
 
Efter fikat blev det utomhuslek och skogspromenad. 🍂🍃
 
🍄
 
💋
 
Utsikten mot skarvarna i söndags. Nu är dom snötäckta. ❄
 
"Kolla mamma! Piiiint!" -Alex efter att han hittat min kasserade bryngel i soptunnan och målat hela sig själv med den.... 😅
 
Och så till anledningen att folk frågar hur det är med Alex:
I söndags kväll sjuknade han snabbt in och hade såå ont i örat. Efter samtal med 1177 fick vi massa bra tips så han somnade tillslut. Dagen efter åkte han till Hälso Centralen för att kolla öronen. Men ingen hittade något fel.
Ytterligare en dag senare fick han åka in AKUT till HC för att värken kom tillbaka. Och det visade sig att han hade dubbelsidig öroninflammation. 💔😭 Stackars liten.
 
Han fick penicillin och det i kombo med Alvedon och nässpray gjorde att han blev piggare redan samma kväll. Och just nu är han i stort sett helt frisk och tar sin sista dos antibiotika i morgon. 👌🏼💖
 
C

Känns så dumt att de ska dra in på Fjällmuseets budget när ni precis varit nominerade till Årets Museum... but that’s just me 🙄

Svar: Ja, helt jävla vansinnigt. och antagligen det som gjorde att dom kom på sig själva och ångrade sig.😒 Vi får se vad som händer nästa år. 😓
Sanna Siljeström

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress