Sanna Siljeström

Glad påsk!
Glad påsk allesammans!
Hoppas ni har det bra, har ätit gott och är fullproppade med ägg och godis! 💛🐣
 
Här har påsken varit hyffsat  lugn. Till skillnad från männen i mitt liv som haft påsklov, så fick jag nöja mig med att vara ledig bara igår och idag. Inte för att jag klagar direkt, jobba röda dagar är bra för plånboken.👌💰
 
Men vi har haft fullt upp. Vi har målat ägg, klätt ut oss till påskkärringar och kaniner, lekt massor med kusin Linnéa, solat, gungat, sjungit, dansat , letat ägg och ätit påskmiddag hos Alex farmor och Farfar. 😋💛
 
I vanlig ordning fastnade bara en bråkdel av allt vi gjort på bild. Men jag får helt enkelt bjuda på det lilla jag har;
 
På skärtorsdagen var det påskfirande på dagis. Så alla barn som ville fick komma påskklädda. 😍 I brist på både klänning, förkläde och huckle fick vi slänga ihop en sista sekunden påsk-kanin-outfit. Men den blev mycket lyckad och uppskattad av lilleman. 🐇
Puss i påsk!
Igår inledde vi påskafton med att måla ägg till frukosten. 😍 Alex är inte jätteförtjust i att äta ägg. Men måla och skala var superkul!
Efter frukosten blev det äggjakt! Årets ägg, som även i år var sponsrat av Alex mormor och morfar, innehöll godis, torkade fruktgodisar, nappar och två paket. Det ena med en badblöja till kommande greklandsresa. Det andra med tröstis-plåster.
Alex hittade ägget på två sekunder och slet upp det direkt. 😅 Trodde jag gömt det för svårt, men jag underskattade hans äggletarkunskaper. Nästa år, då jävlar ska det inte va nån barnanpassad äggjakt. 💪🏼
Sen blev det ut i solen och leka med Linnéa. 💖
Alexander ville åka cykel med pappa, och Linnéa som aldrig åkt cykelvagn tidigare fick också följa med. Dom hade SÅ kul! Jag och Emil hörde dom skratta från långt håll! 😂💖
Påskkärring som inte klarade viktgränsen på kvasten och missat resan till Blåkulla. 🤷🏼‍♀️🙊
Efter massa timmars bus med kusinen for vi iväg på påskmiddag hemma hos svärisarna. Det bjöds, i vanlig ordning, på massa gott!
Mammas lilla påskgubbe 💖💋
 
 
Well, det var bilderna jag hade att visa. Idag bjöd på regn och gråväder. Så jag och Alex gick hem till Linnéa och busade i några timmar tills både vuxna och barn blev så trötta att vi höll på att somna på soffan och Alex bad om att få gå hem till pappa och sova. 😅❤
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress