Sanna Siljeström

Om en av trauma förträngd vecka
Här sitter jag och letar febrilt i minnet och försöker komma ihåg vad i hela friden vi gjorde förra veckan. Men det står tametusan helt still!
Jag vet att jag var ledig totalt 4 dagar, men vad som hände med dom dagarna vette sjuttsingen. Inte hade jag speciellt mycket bilder på kameran heller.
Nåja, jag kan ju inte ha gjort något varken direkt superkul eller speciellt, för då borde jag ju komma ihåg det... Eller? ;D
 
Alexander har varit på fantastiskt humör hela veckan iallafall! Ja... Fast tvärt om. Han testar alla gränser och går både mig och hans far på nerverna. Vi mantrar högt "this too shall pass" medans vi väjer undan för små hårda leksaker som Alexander använder som projektilvapen medans han låter som t-rexen i filmen Jurassic Park. 
Dessutom har han sovit lite halvkrasst och haft mycket nattskräck och mardrömmar. I natt tror jag att jag lyckades sova totalt 3 timmar...
 
Faktum är att det kanske förklarar veckans "minnesförlust". Kroppen försöker nog få mig att förtränga en traumatisk vecka. xD Ja, antingen det. Eller kanske sömnbrist?
Hursom, här kommer i vanlig ordning, dock någon dag... Vad är det ens för dag i dag? Onsdag? Tisdag? Aja, någon eller några dagar försent.-förra veckan i bilder;  
 
Aaaw, visst är han söt? Vad bilden inte förtäljer är att han vid fototillfället lät som en mistlur på helium. Till och med gosedjuren fick tinnitus. T_T  
En MYCKET trött och sliten mamma.
När föräldrarna sagt upp sig tog storebror Bullen över. ;)
Ibland, IBLAND, skötte han sig faktiskt. Och på den här bilden blev han belönad med ett wienerbröd. ;) Yeah, I know. Socker är farligt... blah blah blah..  Whatever.  
I lördags kom Alex kusin Linnéa förbi i, numera, vanlig ordning. <3
Alexander var dock inge vidare leksällskap med sitt humör. Dessutom har han helt plötsligt och out of nowhere blivit svartsjuk, och han blev GALEN när stackars förvirrade Linnéa försökte sätta sig hos mig och leka eller gosa.
Det är tröttsamt för prinsessor att ha en grinig småkusin som tror han har nått att säga till om. ;)  
Lördagen bjöd, förutom på kusinträff, på fantastiskt väder! :) Riktigt skönt var det ute.  
Grabbarna passade på att gå ut på balkongen och skotta bort lite snö.
Medans Johan och Alex fixade på balkongen passade jag på att laga mat. Sushi! :D Vi hade inte ätit det på så sjukt länge och så såg jag en random video på fejjan där dom visade hur man använde en isbricka i silikon för att snabbt och enkelt göra sushibitar. SÅ SMART! Funkade hur bra som helst!
Dessutom blev dom estetiskt tilltalande när alla var i samma storlek och form. ;D
Alex fick förstås också testa sushi. Men det blev ingen hitt. Sojan var det enda han tyckte var gott.
Katterna var också sugna. xD  Lyckligtvis för dom så kastar Alex ner allt han inte äter på golvet.... Så dom fick också smaka. ;)
Och så avslutningvis en bild på termometern precis innan jag GICK bort till jobbet igår. Helvetes jävla skit va kallt det var! :O
 
 
 
Nuuuu tänker jag gå och sova. Jag är SÅ trött.
Alex har redan vrålat till så jag hoppade upp ur stolen en gång, så jag gissar tyvärr att sömntimmarna i natt kanske blir, i bästa fall, lika många som igår.
 
God natt! <3
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress