Sanna Siljeström

Om värme och ett sötstarkt födelsedagsfirande
Idag har jag, Ojsan och katterna suttit ute på balkongen och njutit av solen som äntligen hittat tillbaka hit till västra!
Det har varit en väldans lång period med regn, snö, kallt och blåst om vartannat. Så vi började nästan tro att dom få fina dagarna vi fick i början av månaden var årets sommar. x)
 
Nåja, trots att jag är en soldyrkare som helst skulle vilja ha sommar året runt, så måste jag säga att jag ändå är ganska glad att temperaturen har hållit sig ganska låg. En är redan ganska svettig, varm och allmänt slö som det är när man är i sluttampen på graviditeten. Och jag kände på en gång idag, trots att temperaturen ändå var ganska behaglig, att värme INTE är den gravida kvinnans bästa vän.
 
Fröken fläsk och Ojsan på balkongen tidigare idag. v 36+4. Ja, pyjamasen sitter permanent klistrad på kroppen. Jag sover ändå middag typ 4 ggr/ dag numera, så det är ingen idé att byta om. :P
Den obligatoriska utsiktsbilden från balkongen som jag alltid måste ta när det är finväder. :) Lägg märke till att det byggs två nya hus nere på Olenområdet. :) Faktiskt ganska kul att kolla på när dom jobbar. Det går väldigt fort framåt!
 
 
.
I lördags var det Johans födelsedag. :D
Vi hade först fikabesök av svägerskan, Emil och Ojsans kusin Linnéa (som btw fyller ett helt år idag! Grattis!) Sen på kvällen kom Johans mamma och pappa, och lagom tills dom åkt (och undertecknad hade hunnit tagit en powernap) så dök kvällens partysällskap upp.
 
Det blev en helkväll med grillning, tårtätning och brädspel. Och även om det blev både groggar och öl i ganska stora mängder så höll sig folk ganska lugna. ;D Antagligen för att alla såg mig som en tickande bomb vars vatten skulle kunna gå närsom och vi skulle bli tvungna att avbryta partyt för att efterfesta på BB istället. ;D Haha.
 
Jag tog inte så supermånga bilder, för både kropp och kranie kämpade med att hålla sig vakna och glömde helt bort vart dom lagt kameran efter ett tag. ;D Men några bilder hann jag ta i alla fall;
 
Frukost på födelsedagen. ;D 3 nyheter jag hittade på affären. Goda alla 3. :)
Jag kämpade länge med att komma på vad jag skulle köpa till Johan. Han ville absolut inte ha något i present. Och så är han en sån som köper ALLT han vill ha. ;) Men han, liksom jag, är en riktig gottegris och dessutom tycker han att det är kul att testa "starka" saker. Så jag gick helt sonika lös på USAgodis.se och köpte en hel låda med diverse roliga saker. :D
Vad sägs som jellybeans med smak av öl? x)
Köpte en miniförpackning med starka såser.
Twinkies! Ett ganska själviskt köp. xD Har velat testa dom här ända sedan jag såg filmen "zombieland" för första gången! Och DAMN! Va goda dom var! O_O Dom kommer att beställas fler gånger! ;D
Johan öppnar paketet han fick av dom andra. Enligt tradition inslaget i tejp. xD
Han fick en stor variant av såserna jag köpte och en toarulle. xD
En batmobile tisha! :D Haha!
Och så fick han den här fantastiska one-piecen! xD Haha!
Chokladasken han håller upp fick han av min faster och Tage...
..och den var verkligen groteskt stor! Kolla min supersvullna preggohand i jämförelse! NOM! Ja, alltså, jag vet ju att allt godis är Johans... Men jag gissar att ingen använder våld mot en höggravid kvinna som "råkar" "smaka" några stycken av allt? ;D Jag fick dessutom ett MMS idag där han visade att han fått en hel KARTONG med chokladkakor från sitt jobb idag i present. Han lär ju inte ens märka om jag äter upp hälften av allt godis. xD
 
Ja, och till er som undrar. Nej han fick inte BARA godis och onyttigheter. Jag glömde ju att ta kort på skruvdragaren han fick av sin mor och far! :D Fantastiskt passande nu när vi ska göra om kontoret/sminkrummet till en barnkammare. :) Vi brukar springa iväg och låna både svärfars och grannens skruvdragare stup i kvarten. xD Nu slipper vi det! :D
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress