Sanna Siljeström

Rutinultraljudet
Onsdagen den 27e var det äntligen dags för det efterlängtade rutinultraljudet! Så jag, Johan och svärmor packade ihop oss tidigt på morgonen och for iväg till Östersund. Som, btw, ligger 20 mil härifrån. 2,5 timmar enkelresa, hej och hå. :P ((Och jag som tyckte det var lång att åka 3 mil från Strängnäs till Eskilstuna när man skulle till närmaste sjukhus när man bodde därnere... :P ))
 
Vi startade vår heldag i storstan med att först, enligt svärmors önskemål, besöka ÖB, dollarstore och Willys. Där vi alla hittade lite smått och gott att handla. Sen for vi vidare in mot Centrum för att leta en parkeringsplats.
INTE så lätt som det låter btw.
 
Ni Strängnäsbor som följer mig vet om hur hemsk parkeringssituationen är både i Strängnäs och Eskilstuna.
Yeah, jag kommer ALDRIG mer klaga när jag är nere. För hemma hittar man åtminstone en parkering tillslut. Ja, det kan hända att det blir i ett parkeringshus som kostar en slant, men det FINNS alltid parkering.
Det gjorde det inte i Östersund. Inte ens i det stora parkeringshuset som har typ 10 våningar! Vi åkte där, runt, runt, runt utan i en halv evighet utan att hitta en enda jävla parkering!
Så itsället bestämde vi oss för att åka vidare mot sjukhuset och ställa oss där för att sedan knalla ner till stan och kolla runt lite innan det var dags att befinna sig på MVC.
Tror ni det fanns nån parkering där då? Näääääe... Så vi fick helt enkelt cirkulera runt där i typ 20 minuter i väntan på att någon skulle åka. Men sen, lagom till bilfan började KOKA av allt fjuttåk på ettan och tvåans växel och mitt hemska kopplingskörande, så var det en som åkte så vi kunde parkera.
Sen hade vi inte mer tid än att vi hann springa ner på stan och trycka i oss en burgare på donken (Som jag haft craving efter ända sedan jag kom hem från Strängnäs i oktober ;D ) innan det var dags att bege sig mot sjukhuset.
 
.
Vi var på sjukhuset ca 35 minuter innan det var vår tur. Och jag, eftersom jag har världens minsta blåsa, misslyckades fatalt med att "hålla mig från att kissa ett par timmar innan besöket" som man blev ombedd att göra. xD Jag akuttömde blåsan det sista vi gjorde innan vi gick från donken. Så när vi var på plats i väntrummet sprang jag fram och tillbaka till toaletten den där halvtimmen och försökte hinka i mig så mycket vatten jag kunde! xD Hahaha. Men jag lyckades minsann fylla blåsan! Så pass att när vi väl blev inkallade visade det sig att den stackars bebisen låg så i hopknölad av min gigantiska kissblåsa att stackarn inte kunde röra sig! xD Så barnmorskan aslutade titten och bad mig gå och kissa. (vilket, efter hon tryckt med kameran på magen, var mer än välbehövligt) 
 
Efter blåstömningen fortsatte hon med ultraljudsundersökningen och nu när Ojsan kunde sträcka ut sig ordentligt så fick vi se jätteklara fina bilder! Man kunde se hur han sprattlade runt, hur han svalde fostervatten, hur han höll för ögonen, hur han gjorde en liten kullerbytta, hur han sparkade.. Hur han låg och bresade med benen och väldigt stolt och oblygt visade upp sina manliga delar. Haha, det var ingen fråga om det var en pojke eller flicka här inte! Det gick inte att se fel. ;D Så det bor en liten pojkOjsan i min mage! :D Precis som jag, och dom flesta andra som gissat, trodde. :)  
Undersökningen gick jättebra! Allt såg normalt ut och vi hade gissat nästan rätt på ankomstdatumet. En hel dag blev vi tillbakaflyttade. Så det nya BF datumet är den 22a Juni 2016. :D
 

 
 
Efter ultraljudet blev det kramkalas innan alla tre (svärmor var också med på ultraljudsundersökningen) slet fram sina telefoner och började ringa runt och smsa alla andra i familjen för att berätta att allt gått bra och att det blir en liten pojke! :D
Sedan gick vi ner på stan igen för lite mer shopping. Och ÄNTLIGEN vågade vi köpa lite bebiskläder! <3 Åååh, allt är ju så smått och gulligt så jag nästan avlider! Det blev 2 par bodys, en jacka och en supermjuk filt från Åhlens. :) Sen svängde vi förbi HM och köpte två par mammabyxor!
Mer än så blev det inte, (även om jag nog hade velat köpa typ hundra saker till till bebisen) för vi ska dels iväg till Jennie och Emil och stjäla alla Linnéas gamla bebiskläder. Och så har min Lillasyster lovat att kolla igenom hennes förråd och skicka upp massa saker. :) My guess är att det blir en del i dom första storlekarna, och det är ju onödigt att köpa mer om det inte behövs! Dom kan ju bara ha plaggen typ en gång innan dom är för små ändå precis i början. :)
 
 
JUNITJEJ

Vilka coola babykläder!

Svar: Ja, visst är dom görsöta! <3 Det är så kul att det kommit så mycket tuffa pojkkläder på senaste tiden! :D
Sanna Siljeström

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress