Sanna Siljeström

GLOSSYBOX September 2014: "Eyes On Beauty"
"Ögonen i fokus" är temat för månadens glossybox som bjuder på allt från vård till smink i vad som utlovas vara "ett komplett ögon-kitt".
I min box fick jag följande produkter:
 
GARNIER The Miracle Cream
En fuktkräm med lystergivande pigment som optiskt trollar bort fina linjer och jämnar ut hudtonen.
PRIS ORIGINALSTORLEK: 140:- / 50 ml
 
ABSOLUTE NEW YORK Perfecting Eyeshadow Primer
En ögonlocksprimer som gör att ögonskuggan håller längre och får en mer intensiv färg.
PRIS ORIGINALSTORLEK: 89:-
 
BENEFIT COSMETICS It´s Potent! Eyecream
En ögonkräm som tonar ner mörka ringar, jämnar ut fina linjer och återfuktar ögonområdet.
Min favorit i boxen! Den svider lite när man precis har applicerat det, men efter någon minut känns ögonen mycket piggare än innan och eventuella påsar är ett minne blott.
PRIS ORIGINALSTORLEK: 280:- / 14 ml
 
MONU Warming Ginger Oil
Värmande kroppsolja som luktar halstablett. Bygger upp hudens elastisitet och håller den mjuk och smidig. Dessutom innehåller den eteriska oljor som tydligen ska ge en energikick till trötta muskler.
Från mig får den ett extra plus för att den fungerar super på mina snustorra, sönderkliade ben och håller dom återfuktade huuur länge som helst!
PRIS ORIGINALSTORLEK: 279:- /100 ml
 
MAKE UP STORE Eyedust
Glossybox har teamat upp med MUS för ett fem månader långt sammarbete där vi glossies utlovas en fullsize produkt ur deras sortiment varje månad.
Denna månad fick vi en eyedust som är en lös ögonskugga med skimmer som kan appliceras både med torr pensel för en naturlig look, eller med en fuktig för ett mer intensivt resultat.
Jag äger flera eyedusts sedan tidigare och tycker det är en toppenprodukt. Även om innehållet har en tendens att hamna lite all over the place innan man lärt sig handskas med den. #ingetförnybörjare ;)
PRIS ORIGINALSTORLEK: 140:-
 
BONUS: Presentkort för makeuprådgivning på Make Up Store
Kommer inte att användas och den hamnade i soptunnan innan jag ens hann reflektera över om någon annan kanske var intresserad av den. Jag har redan gått en personlig kurs på makeupstore och känner mig mer än överutbildad för en gruppkurs.
PRIS ORIGINALPRODUKT: 200:- / person
 
BONUS: THE BODY SHOP Drops of Youth Eye Concentrate
Ögonkoncentrat som jämnar ut intrycket av svullnad, fina linjer och trötthetstecken med pigga och energifyllda ögon som resultat.
PRIS ORIGINALPRODUKT: 295:- / 10 ml
 
 
 
Ännu en lyckad glossybox! Men den hade nog känts ÄNNU mer lyckad om alla produkterna i lådan faktiskt varit anpassade för ögonen. :) Ska man ha ett tema så kan man väll ändå gå all in! :D
 
BOXBETYG: 3.5/5
Jennie

Vad fick du för färg på eye dusten? Jag fick en smaragdgrön jättefin färg, men inger jag tror jag nånsin kommer använda. :/

Svar: Jag fick en ursnygg silvermetallic färg som heter "granit". :)
Sanna Siljeström

Jennie

Jaha okej :) mamma fick en ohmygaaaadblå färg tydligen ;)

Svar: Haha, jasså! :) Dom finns ju i hur många färger som helst. Äger en i guld och en i typ brons sedan tidigare. Underbara allihop!
Sanna Siljeström

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress