Sanna Siljeström

Om en blodig unge och en sjuk morsa
Jag har inte haft en jättebra vecka.😓
Jag har känt mig såååå omotiverad, trött, hängig, illamående, magen har kraschat flera gånger.🤢
(Eftersom jag nämner ordet illamående måste jag, enligt lag, förtydliga att det INTE rör sig om en graviditet.)
Jag är osäker på om det kanske handlar om stress, om jag är sjuk....
 
Eller så kan det vara väldigt självförvållat.🤷🏼‍♀️
 
Jag råkade nämligen ställa mig på vågen för ett par veckor sedan efter jag fick ett skov.
(För er som är nya och undrar vad för slags "Skov" jag pratar om. Jag har sedan ca 8 års ålder en kronisk och ännu okänd "sjukdom" som gör att jag får inflammationer och jätteont i mina leder.
Jag gick ner en väldans massa i vikt för massa år sedan, och sedan dess har jag vääääldigt sällan ont.)  
Anyway, skovet var ganska lättförklarat efter jag ställt mig på vågen. Som förståss visade en jävla massa extra pluskilon på vågen.🤦🏼‍♀️
 
Så nu har jag striktat till dieten igen i hopp om att få bort extrakilona så jag slipper få ont.
Vilket jag misstänker är en stor bov i att jag mått som jag gjort den här veckan.
Jag kör med LCHF och omställningsbesvär är väldigt vanligt i början när man kör strikt LCHF, vilket jag gjort den här veckan.
Om någon är intresserad och vill läsa mer om det, finns det en jättebra lista på https://www.dietdoctor.com/se/lchf/biverkningar 

 
Fröken fläskpadda. Tröttast i byn. 😴 Btw, testade tipset om att dricka ett stort glas vatten med salt i för  några timmar sedan. Funkar faktiskt riktigt bra! Antingen det eller så är det placebo. Illamåendet försvann i alla fall! 👌
Ja, ingen blogg utan att prata om min avkomma. 😘 Dom enda bilderna jag hade på honom sedan senaste blogginlägget var från i fredags när han och jag var ensamma hemma och han drog en praktvurpa och slog näsan rakt i sängkanten. Och det började SPRUTA blod. 😱
 
Lyckligtvis var det bara näsblod, näsan höll, och bilderna tog jag för han ville visa blodet för kameran så han kunde visa sin pappa.
Alexander tycker lyckligtvis(?) blod är lite häftigt och blev inte ett dugg rädd. 😅😂
Efter vi videochattat med pappa Johan så kom han hem med en STOR mjukglass till lilleman...
... som när den var slut frågade mig snällt om han fick gå och "bonka" näsan igen så han fick en till glass....... 😯  Alltså... 🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️
Och ja, på tal om saker som måste vara med i bloggen. Vädret. Regn, snö, kallt, blåsigt. Men vi såg faktiskt solen en gång, i flera minuter! 😍 Självfallet hamnade den på kort.
Känns helt sjukt att vi satt ute och solade och käkade middag på balkongen för bara nån vecka sen. 😓
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress