Sanna Siljeström

Piss och pest och senapsgas
Alltså, ibland går det bra. 
Och ibland går det inte alls. 
Dom senaste två veckorna har.. ja... Alltså. Vartfan ska jag börja? 🤦‍♀️😅 Vi kan ju göra en lista;
 
🌸 Alex fick nån megamärklig form av magsjuka. Han mådde hur bra som helst, kutade runt i 280km/h och åt som vanligt. Trots det fontänspydde han upp allt han ätit vid 2 tillfällen... INTE kul att hålla en överhypad tvååring instängd i karantän när han själv tycker att han är och beter sig som att han är frisk... 🤦🏼‍♀️
 
🌸 Bränslepumpen på bilen havererade vid lämning på dagis... Så där fick bilen stå medans jag surmulet fick GÅ hem.. Tur i oturen att jag hunnit lämna Alex. 🤷🏼‍♀️
 
🌸 Efter en smärre livsfarlig bärgning av världens snällaste jobbarkompis till fästmannen hamnade bilen tillslut hos Hillhage på verkstaden, där den blev lagad i racerfart.... MEN...
 
🌸 Jag fick GÅ till dagis med Alex dom tre dagar det tog för den att bli klar. Fru fläsk, med 5+ kg på vågen efter semester och som inte gått en jävla meter mer än nödvändigt på typ 2 år, fick nu gå upp och ner för världens hemskaste jävla backe. TVÅ ggr per dag..
 
🌸 ... vilket resulterade i ett skov på grund av överansträngda knän och leder...
Vilket i sig resulterade i inflammation i bägge knäna, höften och bäckenområdet..
Vilket slutligen resulterat i vad jag gissar är benhinneinflammation... Idag är det 7 dagar sedan jag fick tillbaka bilen, och jag måste FORTFARANDE ta en näve värktabletter en ggr var tredje h för att ens kunna gå...  😓
 
🌸 Och i vanlig ordning när jag har tusen inflammationer på en gång i kroppen så är immunförsvaret allt annat än funktionsdugligt. Så HEJ mancold! Perfekt lagom till jobbstarten. 👏🏼👏🏼👏🏼👍🏼
 
🌸 MEN jag tänker inte klaga. För mitt upp i allt så har min lillasyster hamnat på sjukhus efter ett rutiningrepp som gick FRUKTANSVÄRT fel. Är det nån det är synd om så är det henne! Idag blev hon utskriven tack och lov, så nu håller vi tummarna att hon får vara hemma ett tag. ❤
 
Så.. Där av frånvaro. Bland annat, ska jag väl skriva... Det är en hel del annat också, men ALLT kan man inte ta upp i bloggen. 🤷🏼‍♀️
Plus att jag har jobbat, så tidsbrist på det. 😅
 
Men nu jävlar känns det som att det bara kan bli bättre. 👍🏼 I morgon är jag ledig. Då ska vi va ute i ösregn, frysa å sen grilla.
 
Hörde jag grogg? Ja tack! 🍹
Men först: dom senaste veckorna i bilder;
 
Fru fläsk, så ni inte glömmer bort hur hon ser ut. Eländig som få. Ska jag se det här vraket från nån form av ljus sida så skulle det väl vara att håret ser bra ut.. på håll. 😅
 
Prinsessan, tillika kusin, Linnéa fyllde år för några veckor sedan. Och hon fick en studsmatta i present av sin pappa. Så nu är alla barn ute och hoppar så fort det inte regnar. 😍
 
Bus med farbror Hillhage på Linnéas 4-års kalas. 😍
 
Sveriges nationaldag bjöd på FANTASTISKT väder. Vi var förstås på firandet i fornminnesparken. Mycket trevligt! 👍🌞
 
Korvgrillning i sätern 😍
 
Bus med hyperaktiv unge på balkongen under tidigare nämnda karantän. 😅
 
I lördags blev det kusinbus heeeeeela dagen. Från tidig morgon till sen kväll. 90% av tiden spenderades på studsmattan. Men vi fick bort dom därifrån en liten stund så vi kunde grilla lite korv till lunch. 😅❤
 
Och sen blev det ett par timmar till i studsmattan innan det blev dags för eftermiddagsvila. Som, enligt önskemål från de små, skulle vara hemma hos oss framför Alex nya favvoprogram på TVn; Pokémon.
 
Liiite mer spännande tydligen. 😅💖
 
Mumsar på lite gofika som morfar sponsrat. 😍
 
En mycket sleten lilleman efter en dag på dagis. 💜

Och så avslutningsvis en bild på tant i hennes nya brillor. Som hon är ganska jättenöjd med. 🤓
 
 
 
Trollkatt

Det låter illa för stunden, men det blir bättre. Och om inte så....tjah, det finns undersökningar på att de flesta glasögonbärande seriemördare hade just pilotbrillor ;-D hehe.

Svar: Hahahaha! Vafan! 🙈🤓🤫
Sanna Siljeström

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress