Sanna Siljeström

Midsommarafton 2019
Hittade min kamera i en låda och insåg plötsligt att jag helt glömt bort att dela med mig av bilderna från midsommarafton i år! 😅
Well, bara att kameran, som vanligtvis sitter nästan klistrad i handen på mig, hittades just bortglömd i en låda säger kanske en del om välmåendet. 😜
 
Sist vi hördes spydde jag ju galla över livet, och kortfattat kan vi väl säga att det inte blev nämnvärt mycket bättre dagarna som följde.  
Men från och med igår har jag i alla fall kunnat klara mig utan värktabletter, så nu känns det i alla fall som att det är på väg åt rätt håll. (Skrev jag och jinxade mig själv 🤦‍♀️ 
 
Men hur som helst, nog om mitt förtidspensionerade fläskberg till kropp!   
Nu kör vi lite bilder från midsommarafton: 
 
Årets midsommar ootd och fotd. Det var nästan omöjligt att klä både sigsjälv och avkomman! 😅 Ena sekunden vräkte regnet ner så jävla hårt att jag trodde hela lägenhetsbyggnaden skulle rasa ihop. Och nästa sekund var det klarblå himmel, strålande sol och en temperaturskillnad på säkert +20 grader mot minuten innan. Och så höll det på och växlade var 5:e minut nästan hela dagen. 🤦‍♀️
 
I vanlig ordning hölls midsommarfirandet på Bruket i Ljusnedal.

Livemusik och påklädning av midsommarstång. 
 
Vi lyxade till det med en varsin midsommarbakelse. 😋
 
Alex gungar med pappa och "farbror" Roark, som vi slet med oss till midsommarfirandet. 
 
Alex Faster Jennie och kusin Linnéa kom också. Här dansas det kring midsommarstången. 
Eller, ja. "Dansar" va kanske att ta i. 😂 Det va snarare en stackars faster som försökte hålla koll på två ungar i en ringdans där ingen av barnen visste vad dom skulle göra eller åt vilket håll dom skulle gå. Och Alexander (som INTE ville att mamma elller pappa skulle vara med och dansa) freestylade dessutom lite sporadiskt flera gånger genom att lägga sig ner, sprattla och sparka av sig stövlarna så hela ringen fick stanna upp..😅🙈
 
Hoppa lite hoppborg. Som var mer som en vattenpark i miniformat efter alla störtskurar. 😅
 
Vi blev less på vädret ganska fort. Så vi åkte hem igen för att käka massa god mat och umgås. Här läser Roark saga för en MYCKET trött Alexander. 💖 
 
Och med en skål avslutar vi årets, ovanligt bildfattiga, midsommarinlägg. 
Jag jobbade både dagen innan och dagen efter midsommar, käkade en jäkla massa smärtstillande och rockade en mycket irriterande hosta... Så, ja... Tant somnade raklång på sängen innan klockan va 22.30. Fullt påklädd och knappt salongsberusad... 🙈 
 
Är nog dags att börja leta plats på äldreboende snart... 👵
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress