Sanna Siljeström

Godis för själen
Idag var dagen då jag skulle ta tag i mitt liv och den milslånga lista med saker som behövde göras. 
Men jag kände inte för det. 😉
I stället plockade jag fram mitt pralintillverkningskitt, den nya chokladen och bestämde mig för att vara lite kreativ i stället. 😍
 
Det är verkligen godis för min själ att få vara kreativ. 💖🙏
 
 
Till skalen använde jag kakosmör som jag färgar själv med pulverfärger, och sedan mörk belgisk couvertyr från Callebaut.
Ville testa dom nya färgerna jag köpt och testa lite nya målningstekniker. 
Skal på tork
Jag fick ju, som jag nämnde i förra inlägget, en testpåse med "Ruby" choklad. 100g räcker inte långt när man gjuter skal, (Det går ca 350-400g till en stor form) så jag bestämde mig för att göra en ganache av den istället. :)
Ganaschen gjorde jag på rubychoklad, grädde, glykos och hackade mandlar. Blev lite besviken att så mycket av den härliga, naturliga, rosa färgen försvann. Men smaken blev det absolut inget fel på. 😉
Och dom färdiga pralinerna! Dom blev helt ok utseendemässigt. Inte det snyggaste jag åtstakommit, men långt ifrån det fulaste också. 😅
 
Nu ska jag städa upp allt innan det är dags att hämta hem lilleman från dagis. 
Det är choklad ÖVERALLT. 😱 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress