Sanna Siljeström

Hej och hå
Så var snart första "semester"veckan avklarad. 
Och vilken vecka det har varit. Vi inledde starkt med att hämta hem en magsjuk (ja, IGEN) Alexander från dagis i måndags. Följt av ett par dagar med matvägran och vägrat göra något annat än att kolla på TV och Youtube. För att sedan avslutats med att bli bortskämda till tänderna både med prylar, god mat, fint väder och massa med lek och bus. 
 
På ämnet att bli bortskämd med prylar, gissa vem som sitter och skriver det här inlägget på sin alldeles sprillans nya bärbara speldator!? Världens bästa fästman överraskade mig sporadiskt i måndags med en tidig morsdagspresent. Och det är Så. JÄVLA. Skönt att ha en dator som går att spela på och som utan problem klarar photoshop! 😍
Tack, tack, TACK!
 
En trött, sjuk och hängig liten Lilleman i måndags. <3
Efter ett par dagars matvägran mutade vi med lite choklad. ;D Som gick ner. Bättre än inget! :)
Jag trodde barngrinden in till sovrummet var stängd och att Alex var på sitt rum när jag diskade. Well, jag hade fel.
Hans sminkkunskaper är snart i klass med mina egna. ;D #stoltmamma
Ute och rastar barnet. xD
Jag har besiktning i morgon och en lampa hade gått. Fick för mig att byta själv. Det gick... sådär. Lyckligtvis tog Hillhage över och nu fungerar alla lampor igen. ;D
I torsdags kom det paket från Alex mormor och morfar med presenter dom köpt på sin senaste utlandsresa. :D <3
Och som om presenterna inte var nog med bortskämdhet för en dag bjuppade pappa Johan på årets första mjukglass efter middagen. <3
Det var ju inte bara årets första mjukglass. Det var ju Alex första mjukglass någonsin! Och jag tror han tyckte det var gott. ;D
Kramas med Giffel är mysigt! För alla utom Giffel. xD Stackarn.
Fredagens lunch stod Alex morfar för som swishade över några slantar med meddelandet "Våffla till Alex" tidigare i veckan.
Alex ifrågasatte min smak på mat när jag ratade en traditionell våffla och valde att ha skagenröra och räkor på min istället. ;) MYCKET gott. Smakar typ skagentoast.
Eftersom det blev en hel del slantar över efter våffelätandet så köpte jag även hem en våffla som håller lite längre än en lunch. ;D Och lite frukter man kunde ha till.
Alex blev superglad för dom nya leksakerna. :D Tack morfar! <3
Den här veckan invigde vi Alex sandlåda. <3  
Igår var vi iväg och blev bjudna på middag hos Alex farmor och farfar.
Till efterrätt bjöds det på marängsviss. Till Alex stora lycka  :D
Nomnomnom.
Efter middagen blev det utomhuslek i vårsolen. :D Och kusin Linnéa kom också förbi och lekte!
 
Och det var det jag hade från den här veckan. :) Nu ska vi nog ut och mysa lite i solen på balkongen innan det är dags för Alex att lägga sig för natten.

Laters!
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress